|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۲۱۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خبرنگاران حلقه واسط بین مردم و مسوولان هستند و امیدواریم آستانه تحمل مسولان نیز بالا رود و ظرفیت پذیرش انتقاد را داشته باشند.
معصومه ابتکار روز یکشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران در جمع اصحاب رسانه درباره رویکرد دولت در زمینه اطلاع رسانی اظهار کرد: دولت و رییس جمهوری بارها مواضع و سیاست خودشان را در این زمینه اعلام کرده اند که این سیاست فضای متفاوتی را نسبت به گذشته در زمینه انتقادهای آزادانه ایجاد کرده است.

معاون رییس جمهوری گفت: هر چند تا وضعیت مطلوب در این زمینه فاصله زیادی داریم اما گام های خوبی برداشته شده است و تلاش شد تا فضایی صمیمی، آزاد و با نشاط و در عین حال کارشناسی و تخصصی در دولت ایجاد شود.

ابتکار درباره رویکرد دیگر دولت توضیح داد: این رویکرد تغییر نگاه دولت در حوزه محیط زیست و توسعه پایدار است و روش جدید و دقیقی را در زمینه محیط زیست اتخاذ کرده است که تاثیر آن در خط مشی های رییس جمهوری کاملا مشهود است.

وی گفت: اولین جلسه دولت یازدهم با رویکرد زیست محیطی و درباره دریاچه ارومیه بوده است، راه اندازی مجدد شورای عالی محیط زیست، تقویت و حمایت از کارگروه نجات دریاچه ارومیه و حمایت از شورای عالی آب برخی اقداماتی است که دکتر روحانی به محض تحویل گرفتن دولت انجام داده است.

ابتکار افزود: به دنبال این رویکرد مهم، حوزه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست هم مسوولیت سنگین تر و دقیق تری خواهد داشت که در این میان نقش خبرنگاران بسیار حایز اهمیت است.

وی گفت: شرایط کنونی محیط زیست در کشور تا حدودی دشوار و پیچیده است که شاید نتیجه عملکرد نادرست در سال های قبل است، اما می توان با برنامه ریزی و اطلاع رسانی صحیح این شرایط را پشت سر گذاشت و در این راه نقش مردم هم بسیار برجسته است و رسانه ها می توانند به طور دقیق و علمی ارتباط صحیحی بین مردم و حوزه های مختلف زیست محیطی برقرار کنند.

ابتکار افزود: قطعا مسوولان به دلیل مشغله کاری که دارند از زوایای پنهان برخی مسایل دور می مانند که در این میان رسانه ها می توانند به کمک مسوولان بیایند و امیدواریم آستانه تحمل مسوولان نیز بالا رود و ظرفیت پذیرش انتقاد را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از رسانه ها بخش تخصصی محیط زیست راه اندازی شده است اظهار کرد: امروزه مسایل زیست محیطی و اطلاع رسانی در این مورد بسیار پیچیده و حساس شده است از این رو باید با دقت بیشتری اطلاع رسانی شود.

ابتکار با بیان اینکه روزهای دشواری در زمینه محیط زیست را در کشور می گذرانیم گفت: البته وضعیت دنیا هم بهتر از کشور ما نیست، چندی است گزارش های زیادی از آتش سوزی جنگل در امریکا و کانادا گزارش می شود که به طور مداوم ادامه دارند، البته این موضوع وضعیت محیط زیست ما را توجیه نمی کند اما داشتن اطلاعات همه جانبه در زمینه محیط زیست جهانی موجب قضاوت های درست تری می شود.

وی با بیان اینکه ارتقای حکمروایی محیط زیست در کشور جزو برنامه های دولت یازدهم و شخص رییس جمهوری است به پیشنهاد برخی مبنی بر ایجاد وزارت محیط زیست گفت: اینکه وزارت محیط زیست ایجاد شود خوب است مشروط بر اینکه قدرت کافی برای اجرای سیاست های خودش را داشته باشد اما در شرایط کنونی اگر سازمان حفاظت محیط زیست هم از ظرفیت های معاونت ریاست جمهوری خود استفاده کند می تواند نتیجه بخش باشد.

ابتکار تاکید کرد: مشکل فعلی ساختار سازمان محیط زیست و مشکلاتی است که در بدنه سازمان وجود دارد، در دوره قبل نیروهای زیادی به بدنه سازمان تزریق شد اما این کار تخصصی انجام نشده بود از این رو سازمان محیط زیست روز به روز ضعیف تر شد اما اکنون در صدد تقویت و تخصصی کردن سازمان محیط زیست هستیم از این رو از دولت تقاضا داریم تا در این زمینه به سازمان کمک کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین