|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۲۱۸۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
یک روزنامه فرانسوی به نقل از دو منبع نظامی نوشته است که نیروهای ویژه این کشور در خاک یمن حضور دارند.
 یک روزنامه فرانسوی به نقل از دو منبع نظامی نوشته است که نیروهای ویژه این کشور در خاک یمن حضور دارند.

به گزارش فارس، روزنامه سرشناس «فیگارو» فرانسه به نقل از دو منبع نظامی این کشور خبر داد نیروهای ویژه فرانسوی در حال حاضر در یمن حضور دارند.

خبرگزاری رویترز به نقل از فیگارو روز شنبه (امروز) نوشت، نیروهای ویژه فرانسوی به همراه نیروهایی از امارات متحده عربی در یمن حضور دارند.

ائتلاف عربی به رهبری آمریکا و مشارکت فعال امارات، از چهار سال پیش با حمایت آمریکا و انگلیس در حال جنگ با ارتش و مردم یمن است و اکنون نبرد در جبهه ساحل غربی یمن شدت پیدا کرده است. پیشتر برخی مقامات یمنی اعلام کرده بودند که آمریکایی‌ها و برخی نیروهای غربی در این جنگ به عربستان و امارات کمک می‌کنند.

فیگارو جزییات بیشتری در این ارتباط منتشر نکرد. وزارت دفاع فرانسه نیز هنوز اظهار نظری در این رابطه نداشته است.

اخیرا یک منبع پارلمانی فرانسه هم به رویترز گفته بود نیروهای ویژه این کشور در یمن حاضر هستند.

رویترز در ادامه نوشت وزارت دفاع فرانسه روز جمعه (دیروز) گفته بود که انجام عملیات با تجهیزات مین‌روب را برای دستیابی به بندر الحدیده، بررسی می‌کند.

روز گذشته وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد که این کشور عملیاتی نظامی در بندر الحدیده  انجام نداده است.

یک مقام اماراتی که خواست نامش فاش نشود، روز جمعه گفت که فرانسه برای متوقف نشدن عملیات در الحدیده، قول تأمین تجهیزات مین‌روب را به اماراتی‌ها داده است.

خبرگزاری رویترز رو جمعه نوشته بود، اماراتی‌ها درخواست خرید تجهیزات جمع‌آوری اطلاعات، مین‌روب و پهپاد شناسایی را داشته‌اند که آمریکا آن را رد کرده بود.

نظامیان اماراتی از روز چهارشنبه گذشته، در پی اعلام خبر تغییر وضعیت به حالت تهاجمی، حمله زمینی و هوایی سنگینی را به بندر الحدیده آغاز کرده و گفته بودند که در پی عقب راندن سریع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از این مکان راهبردی هستند.

خبر حضور نظامیان ویژه فرانسوی در یمن در حالی منتشر می‌شود که سیزدهم خرداد، «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در سلسله سخنرانی‌های شبانه خود در ماه مبارک رمضان، اعلام کرده بود که «دشمن اسرائیلی» در نبردهای جبهه ساحل غربی یمن حضور دارد.

به گزارش شبکه خبری «المسیره»، عبدالملک اعلام کرده بود که دشمن اسرائیلی در تجاوز به یمن و مشخصا در نبرد ساحل غربی مشارکت دارد. یگان‌های فنی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در روزهای گذشته پروازهای دشمن اسرائیلی بر فراز [استان] الحدیده را رصد کرده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین