|
|
امروز: يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
در هجدهمین دوره لیگ برتر وزنه‌برداری دو تیم ملی حفاری و ذوب آهن به گونه‌ای یارگیری کرده‌اند که مدعیان اصلی قهرمانی محسوب می‌شوند.
لیگ برتر وزنه‌برداری 21 مرداد ماه وارد هجدهمین دوره برگزاری خود می‌شود. با وجود اهمیت زیادی که این رشته مدال آور دارد، اما هم‌چنان تعداد تیم‌های حاضر در آن از تعداد انگشتان دو دست نیز کمتر است که البته این اتفاق و اقبال عمومی کمی که نسبت به لیگ وزنه‌برداری وجود دارد، جای بحث خواهد داشت. در دوره قبل 7 تیم پیکان، ملی حفاری، مناطق نفت خیز جنوب، نیروی زمینی، پدافند هوایی، عقاب نیروی هوایی و هیات بوشهر در لیگ برتر حضور داشتند که دو تیم ملی حفاری و پیکان تازه وارد تا آخرین هفته‌ برای قهرمانی می‌جنگیدند. البته در این میان حاشیه‌هایی نیز بر سر تغییر نحوه امتیازدهی تا حدی به وجود آمد که حتی به تهدید به کناره‌گیری ملی حفاری از لیگ نیز منجر شد، در نهایت ملی حفاری برنده دوئل با پیکان شد و توانست جام قهرمانی برای چهارمین سال متوالی در خانه نگه دارد.

در فصل جدید دیگر خبری از پیکان نیست و به جای آن ذوب آهن اصفهان که البته مدیر عاملی از جنس پولاد سرد دارد، به جمع تیم‌های لیگ برتری اضافه شد و هیات وزنه‌برداری بوشهر نیز بعد از چند سال در لیگ برتر غایب خواهد بود. بنابراین هجدمین دوره لیگ وزنه‌برداری ظاهرا باید 6 تیم برگزار شود. البته نیروی انتظامی نیز صحبت‌هایی مبنی بر ورود به این رشته ورزشی داشته، اما هنوز حضور این تیم به طور قطعی اعلام نشده است.

با این حال در فصل جدید لیگ برتر وزنه‌برداری قطعا باید شاهد رقابت زیادی میان ملی حفاری و ذوب آهن اصفهان بود و حضور ملی‌پوشان نیز در این دو تیم مزید بر این علت است.

ملی‌پوشان به کدام تیم‌ها پیوستند؟

تیم ذوب آهن یارگیری خود را با بهداد سلیمی آغاز کرد و پس از آن رشید شریفی، رسول تقیان، جابر بهروزی و مجید عسکری را به خدمت گرفت تا نشان دهد از همین ابتدا تنها به قهرمانی فکر می‌کند. ملی حفاری نیز در مقابل تیم خود را با بهادر مولایی، کیانوش رستمی، محمدرضا براری و نواب نصیرشلال بست تا در برابر حریف اصفهانی خود مهره‌های خوبی را برای رو کردن داشته باشد و اجازه ندهد نوارهای قهرمانی‌های این تیم قطع و جام قهرمانی پس از سال‌ها از اهواز جدا و راهی اصفهان شود.

نیروی زمینی نیز که همیشه جایگاه سوم جدول را در اختیار داشته بدون تغییر چندانی نسبت به سال قبل سعید محمدپور، سعید سیار، میلاد رستگار و مرتضی بیلگری را در اختیار دارد.

از آنجا که بر خلاف سال قبل ملی‌پوشان در صحنه مسابقات لیگ برتر حاضر خواهند شد، باید انتظار رقابت جذابی را در هفته‌ اول دشت، چرا که پس از شش ماه گذشتن از اردوی تیم ملی، اولین رکوردهای رسمی ملی‌پوشان نیز مشخص می‌شود. در کنار این موضوع، سعید محمدپور یکی از پنج وزنه‌بردار المپیکی نیز برای آخرین بار در 94 کیلوگرم بر روی تخته می‌رود و از هفته‌های آینده باید او را در دسته 105 کیلوگرم دید.

هجدهمین دوره لیگ برتر وزنه‌برداری طی روزهای 21 و 22 مرداد ماه به میزبانی نیروی زمینی ارتش در باشگاه "کوثر" برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین