|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۲۱۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸
امام جمعه اصفهان به زکات فطریه اشاره کرد و گفت: اگر جمعیت کشور ما 80 میلیون باشد و اگر 30 میلیون هم مسلمان نباشند و یا فقیر باشند، اگر افرادی که زکات فطریه می‌دهند، 50 میلیون در نظر بگیریم در مجموع جمع پرداختی زکات فطریه 400 میلیارد تومان می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: کمیته امداد یک ریال هم از کمک مردم به فقرا و نیازمندان را برای غزه و لبنان نمی‌فرستد.

 آیت الله سید «یوسف طباطبایی‌نژاد» در خطبه‌های نماز عید فطر اصفهان با تبریک این عید، اظهار کرد: ماه رمضان، ماه پربرکت، عظیم و پر از مغفرت است. در روایات آمده است که امام صادق(ع) پس از پایان ماه رمضان ابراز دلتنگی نسبت به این ماه می‌کردند. همچنین در روایات آمده است که اگر کسی می‌دانست که اجر و ثواب ماه رمضان به چه اندازه است دوست داشت که این ماه هیچ وقت تمام نشود.

وی افزود: امام باقر(ع) می‌فرمایند «چقدر خوب است که انسان بعد از کار بد، کار خوب انجام دهد تا خداوند از کار بد او صرف نظر کند و چقدر بد است که انسان بعد از کار خوب مانند روزه‌داری در ماه رمضان کار بد انجام دهد.»

امام جمعه اصفهان ادامه داد: عید از عود است یعنی برگشت. عید نوروز هم از برگشت است، برگشت طبیعت. زمین نفس می‌کشد و زنده می‌شود.

طباطبایی‌نژاد افزود: طبیعت انسان طبیعت خداشناسی و خداجویی است. پس عید فطر یعنی عید فطرت. یعنی انسان‌های گناهکار که از طبیعت فطری خود جدا شده بودند، بعد از یک ماه که تمرین خداجویی کردند، به طبیعت خودشان باز می‌گردند.

وی خاطرنشان کرد: عید فطر از اعیاد بزرگ اسلامی است و خداوند به جهات مختلف این عید را قرار داده است. یکی برای این اجماع که پس از یک ماه مسلمانان در کل دنیا یک جا جمع می‌شوند و خدا را عبادت می‌کنند و خدا را شکر می‌کنند هم‌چنین مشت بزرگی است بر دهان دشمنان اسلام. این اجتماع نمازگزاران برای اقامه نماز یک مانور سیاسی و عبادی محسوب می‌شود.

امام جمعه اصفهان به زکات فطریه اشاره کرد و گفت: اگر جمعیت کشور ما 80 میلیون باشد و اگر 30 میلیون هم مسلمان نباشند و یا فقیر باشند، اگر افرادی که زکات فطریه می‌دهند، 50 میلیون در نظر بگیریم در مجموع جمع پرداختی زکات فطریه 400 میلیارد تومان می‌شود.

طباطبایی‌نژاد با تشکر از حضور مردم استان اصفهان در راهپیمایی روز قدس خاطرنشان کرد: من به استان‌های دیگر می‌گویم که اصفهان و اصفهانی برای خدا اصلاً اعتنایی به پول ندارد، بیایید بیینید که چه مقدار کار خیر در اصفهان انجام می‌شود به طوری که طبق گزارش‌ها 11 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان در یک ماه جمع‌آوری شده است.

وی در واکنش به اخباری که اخیراً پیرامون کمیته امداد امام خمینی(ره) منتشر شده است، افزود: کمیته امداد یک ریال هم از کمک مردم به فقرا و نیازمندان، برای غزه و لبنان نمی‌فرستد. دشمن کمر همت را علیه اسلام و مسلمانان بسته است و امیدواریم به لطف خداوند در این جبهه اقتصادی و تحریم‌ها مقاومت کنیم و بینی دشمنان به خاک مالیده شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین