کد خبر: ۲۱۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
دیدار ایران و مراکش می‌تواند سند صعود یا حذف هر یک از این تیم‌ها از جام جهانی باشد.
 دیدار ایران و مراکش می‌تواند سند صعود یا حذف هر یک از این تیم‌ها از جام جهانی باشد.

دیدار با تیم ملی مراکش بدون تردید حساس‌ترین بازی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خواهد بود. جایی که شاگردان کی‌روش می‌توانند با پیروزی مقابل این تیم مدعی صعود باشند و در صورت باخت کارشان برای صعود تا حد زیادی غیر ممکن می‌شود. البته نتیجه تساوی هم می‌تواند هر دو تیم را در جدول نگه دارد.

هر دو تیم پنجمین حضور خود در جام جهانی را تجربه می‌کنند و در بازی نخست برای کسب پیروی به میدان می‌روند تا شاید پیش بینی کارشناسان در خصوص صعود اسپانیا و پرتغال را وتو کنند.
تیم ملی مراکش با سرمربیگری «هرو رنار» فرانسوی عملکرد فوق العاده‌ای در مرحله مقدماتی جام جهانی داشت و بدون شکست جواز حضور در جام جهانی روسیه را کسب کرد. این تیم یک دوره قهرمان جام ملت‌های آفریقا شده و یکی از بهترین نسل‌های فوتبالی خود را در اختیار دارد.
بازیکنانی مثل مهدی بن عطیه، اشرف حکیمی، حکیم زیاش و یوسف بلهاندا جزو ستاره‌های این تیم هستند. البته سوفیان بوفال ستاره ساتهمتون و یاسین بامو بازیکن فیکس تیم نانت دو بازیکن تاثیرگذاری هستند که هر یک بنا به دلایلی جام جهانی را از دست دادند.
اما از سوی دیگر تیم ملی فوتبال کشورمان با هدایت «کارلوس کی‌روش» دومین تیمی بود که پس از برزیل جواز حضور در جام جهانی را کسب کرد تا برای نخستین بار در تاریخ در دو جام جهانی پیاپی حضور داشته باشد.

بیشترین لژیونر‌های ایران در بخش هجومی حضور دارند. بازیکنانی مثل علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، کریم انصاری فرد و مسعود شجاعی می‌توانند عصای دست کی‌روش در دیدار مقابل مراکش باشند.

از روزی که گروه B جام جهانی روسیه قرعه کشی شد و تیم‌های اسپانیا، پرتغال، ایران و مراکش در یک گروه قرار گرفتند، بسیاری از کارشناسان بزرگ فوتبال تیم‌های اروپایی را شانس‌های اصلی صعود به دور دوم می‌دانستند، اما برنده دیدار ایران و مراکش می‌تواند معادلات گروه مرگ را بر هم بزند.

باید منتظر ماند و دید جدال یوز‌های ایرانی و شیر‌های اطلس چه نتیجه‌ای خواهد داشت و آیا تجربه تیمی مراکش به داد «رنارد» می‌رسد یا انگیزه فوتبالیست‌های ایرانی به کار «کی‌روش» می‌آید.

گفتنی است، تیم ایران پیش از این دو بار در جام‌های جهانی مقابل تیم‌های آفریقای بازی کرده که حاصل آن تساوی یک بر یک مقابل آنگولا در جام جهانی ۲۰۰۶ و تساوی صفر بر صفر مقابل نیجریه در جام جهانی ۲۰۱۴ بوده است.

منبع : میزان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین