|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۲۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
سازمان دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه بر اساس مستندات خود اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی تجاوز نظامی زمینی اخیر به نوار غزه ، از فلسطینی ها به ویژه کودکان و غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کرده است .
به گزارش پایگاه خبری ˈالیوم السابع ˈ دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه امروز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد : بر اساس گواهی شاهدان عینی ، ارتش اسراییل عمدا از غیر نظامیان و کودکان فلسطینی به ویژه در شهرک ˈ خزاعه ˈ واقع در شرق شهر ˈ خانیونس ˈ به عنوان سپر انسانی استفاده کرده است .

ˈ رمضان محمد قدیح ˈ فلسطینی ساکن نوار غزه در این خصوص گفت : وقتی ارتش رژیم صهیونیستی وارد شهرک خزاعه شد ، پدرش را از فاصله بسیار نزدیک و عمدا به قتل رساند .

وی افزود : روز جمعه 25 ژوئیه گذشته همراه با خانواده ام که مجموعا 27 نفر ( 19 نفر زن و کودک بودند ) بودیم ، در خانه نشسته بودیم که ناگهان نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی ساعت یک بعداز ظهر پس از شکستن در وارد خانه مان شدند و از همه خواستند در یک نقطه خاص در خانه جمع شوند .

وی افزود : پدرم که 65 سال سن داشت به نظامیان اسراییلی گفت که ما شهروندان معمولی هستیم و دوستدار صلح ایم و بارها این جمله را به زبان عربی و عبری تکرار کرد و پس از آن یک قدم جلو رفت و ناگهان یک سرباز دو گلوله از فاصله بسیار نزدیک به قلب او شلیک کرد و او فورا در مقابل چشمان همه ما به شهادت رسید .

رمضان محمد قدیح اضافه کرد: نظامیان اسراییلی پس از آن از ما خواستند لباس هایمان را بالا بزنیم و بدنمان را به آن ها نشان دهیم ، سپس آن ها دستان ما را بستند و از ما به عنوان سپر انسانی استفاده کردند ؛ آن ها من وسه نفر از اعضای خانواده ام را مجبور کردند مقابل پنجره بایستیم گویی به بیرون نگاه می کنیم و در این حال سربازان از کنار ما و از پنجره های دیگر به سمت جاهای دیگر تیراندازی می کردند ، آن ها ما در این حالت در حالی که گلوله از هر جا می بارید به مدت هشت ساعت نگه داشتند و به ما اجازه خوردن آب و غذا ندادند ، آن ها ما را از یک پنجره به پنجره دیگر می بردند ، تجربه بسیار وحشتناکی بودند و نمی دانم ما چگونه نجات یافتیم .

ˈ احمد جمال ابوریده ˈنوجوان 17 ساله فلسطینی نیز گفت :سربازان اسراییلی ظهر روز چهارشنبه 23 ژوئیه مرا بستند وتهدید به قتل کردند و از من خواستند همه لباسهایم را درآورم و پس از آن با ضرب و شتم مرا بر زمین انداختند .

این نوجوان که دچار مشکلات حاد روانی شده ، افزود : سربازان اسراییلی پس از آن از من خواستند مقابل آن ها راه بروم تا به خانه ها و اماکن دیگر حمله کنند ؛ سربازان مرا با زور اسلحه و سگ های خود خانه به خانه منتقل می کردند و به طور کلی آن ها پنج روز مرا اینگونه با خود نگه داشتند و زمان ورود به خانه ها مرا جایی نگه می داشتند که تصور می کردند ممکن است از آنجا به سمت آن ها شلیک شود و شب ها مرا به خانه ای که قصد ماندن در آن داشتند می بردند و دست بسته مرا بر زمین می انداختند .

این سازمان حقوقی افزود : استفاده از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی ˈ سیاست بسیار قدیمی اسراییل ˈ است .

این سازمان خاطر نشان کرد بر اساس قوانین بین الملل استفاده از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی ممنوع است .
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین