|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۱۷۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵
روسیه میزبان در گام نخست جام جهانی پیروزی دلچسب ۵-۰ را رقم زد، عربستان نیز همچون دوره های گذشته، یک شکست سنگین دیگر را متحمل شد.
 روسیه میزبان در گام نخست جام جهانی پیروزی دلچسب ۵-۰ را رقم زد، عربستان نیز همچون دوره های گذشته، یک شکست سنگین دیگر را متحمل شد.

به گزارش نود، در بازی افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸، روسیه میزبان به مصاف عربستان سعودی رفت. این بازی با قضاوت پیتانا انجام شد و میزبان موفق شد در یکی از مقتدرانه ترین بردهای تاریخ افتتاحیه جام های جهانی، عربستان را ۵-۰ شکست دهد.

ترکیب تیم های روسیه و عربستان در بازی افتتاحیه جام جهانی به شرح زیر بود:

ترکیب روسیه:

ایگور آکینفیف؛ ماریو فرناندز، ایلیا کوتپوف، سرگی ایگناشویچ، یوری ژیرکوف، یوری گازیسنکی، رومن زوبنین، آلکساندر سامدوف، آلکساندر گولووین، آلن ژاگوئف، فدور اسمولوف

ترکیب عربستان:

عبدالله المعیوف، اسامه هوساوی، عمر هوساوی، محمد البریک، سلمان الفرج، یحیی شهرانی، محمد السهلاوی، یاسر الشهرانی، عبدالله عطیف، تیسیر الجاسم و سالم الدوسری.

از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران و با سوت نستور پیتانا، جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه رسماً شروع شد.

طبق انتظار روسیه میزبان توانست در ابتدای مسابقه شروع بهتری را رقم بزند و البته به گل اول برسد تا به کسب برد امیدوار باشد. در دقیقه ۱۲ بود که سانتر ژیرکوف از روی نقطه کرنر بعد از یک رفت و برگشت به گلووین رسید و این بازیکن با یک سانتر دقیق روی تیر دوم، گازینسکی را صاحب توپ کرد، ضربه سر این بازیکن هم، اولین گل جام را رقم زد.

بعد از این گل، پیش از دقیقه ۲۰ روسیه شانس رسیدن به گل دوم را هم داشت که عربستان در این مورد خوش شانس بود تا همچنان در بازی بماند. دقیقه ۲۳ ژاگوئف به دلیل مصدومیت زمین بازی را ترک کرد و چریشف راهی زمین شد.

بعد از آن که بازی در دقایقی دچار افت شد، این تیم روسیه بود که موفق شد بار دیگر به گل برسد، در دقیقه ۴۳ پاس خوب زوبنین، در جناح چپ به چریشف رسید و تو سر توپ این بازیکن با ضربه عالی او همراه شد تا بازی ۲-۰ شود.

به این ترتیب نیمه نخست دیدار افتتاحیه با برتری کامل میزبان و پیروزی ۲-۰ روسیه پایان یافت.

نیمه دوم دیدار روسیه سعی کرد تا کنترل بازی را بیشتر در اختیار بگیرد و کمتر شاهد پیشروی این تیم به سمت دروازه حریف بودیم، در آن سمت هم عربستان در لحظاتی در نیمه دوم روی دروازه حریف خطرهایی ایجاد کرد ولی در رسیدن به گل ناکام ماند.

در دقیقه ۷۲ بود که ژیوبا همچون چریشف دقایقی بعد از ورودش به زمین گلزنی کرد. سانتر گلووین باز هم خطرساز شد و ضربه سر عالی ژیوبا بازی را ۳-۰ کرد.

بعد از این گل باز هم بازی کمی دچار افت شد تا این که در لحظات پایانی مسابقه توفان واپسین روسیه از راه رسید. دقیقه اول از وقت های اضافه بود که چریشف بار دیگر در نقش گلزن ظاهر شد، پاس این گل توسط ژیوبا ارسال شد و چریشف تعویضی با یک ضربه کات دار دیدنی دروازه عرب ها را برای بار چهارم باز کرد.

این پایان کار نبود، در آخرین دقیقه از مسابقه، گلووین شب خوبش را تکمیل کرد و با یک ضربه آزاد بسیار زیبا موفق شد گل پنجم را بزند تا حسن ختام دیدار افتتاحیه این گل تماشایی باشد.

 در این مسابقه داور دو بار از کارت های زردش استفاده کرد، روسیه اگرچه ۳۹ درصد تملک توپ داشت ولی ۵ گل زد! جالب اینجا بود که از ۱۳ شوت روسیه، ۱۱ مورد در چارچوب بود. عربستان فقط دو ضربه داشت که در چارچوب بود. با این برد روسیه نمایشی دلچسب به عنوان میزبان ارائه کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین