|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۲۱۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه درباره انتشار اخباری مبنی بر حضور عادل اوکسوز یکی از چهره‌های اصلی فتو در آلمان گفت: بعد از انتشار این اخبار تماس‌هایی با مقامات آلمان داشتیم. آلمان تصمیم به انجام تحقیقات و ردیابی اوکسوز و دیگر مظنونان را صادر کرده است.
وزیر امور خارجه ترکیه در واکنش به اخبار مطرح شده مبنی بر حضور عادل اوکسوز، از اعضای وتو در آلمان گفت: آلمان و یا هر کشور دیگری باید این خائنان را به ترکیه تحویل دهد.

 به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه درباره انتشار اخباری مبنی بر حضور عادل اوکسوز یکی از چهره‌های اصلی فتو در آلمان گفت: بعد از انتشار این اخبار تماس‌هایی با مقامات آلمان داشتیم. آلمان تصمیم به انجام تحقیقات و ردیابی اوکسوز و دیگر مظنونان را صادر کرده است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره آزادی سربازان فراری متهم به مشارکت در کودتای نافرجام ۲۰۱۶ در یونان گفت: از سوی اتحادیه اروپا و حتی غرب علیه یونان فشار بسیار زیادی وجود داشت و آنها اعلام کردند که این افراد را به ترکیه تحویل ندهند اما یونان باید این مساله را به یاد داشته باشد که اگر آنها را تحویل ندهد موضع ما نیز  در مسایل مشابه اینگونه خواهد بود.

وی ادامه داد: ترکیه و یونان در بسیاری از پروژه‌ها به طور مشترک همکاری می‌کنند اما متاسفانه یونان به عنوان کشوری که از کودتاها رنج بسیاری برده است همکاری نکرده و گام‌های لازم را برنمی‌دارد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین