|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۷
کد خبر: ۲۱۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
201 شهر که اخیرا به این جریان اضافه شده‌اند، 24/4 میلیون نفر و 6/5 درصد از برق مصرفی کشور را تشکیل می‌دهند که خواستار استفاده از انرژی‌های صد درصد تجدیدپذیر شده‌اند.
 تعداد شهرهای آمریکا که خواستار انرژی‌های صد درصد تجدیدپذیرهستند طی یک سال گذشته دو برابر شده است.

به نقل از HuffingtonPost، پس از کناره‌گیری دونالد ترامپ از سیاست‌های تغییرات‌ آب و هوایی، تعداد شهرهایی در آمریکا که متعهد به انجام اصلاحات در سطح شهری شدند، دو برابر شده است.

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که تعداد شهرهای آمریکایی که می‌خواهند به صورت صد درصد از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنند از سال گذشته تا کنون دو برابر شده است. دانشمندان امیدوارند تغییرات مشابهی در سیاست‌های ملی نیز صورت بگیرد.

براساس آمارهای باشگاه سیرا، سازمان حامی محیط زیست در ایالات متحده، در حال حاضر 70 شهر و نه کشور در سراسر ایالات متحده متعهد شده‌اند که تغییرات اساسی در مصرف برق خود ایجاد کنند. این درحالی است که تا ماه ژوئن سال 2017 این آمار تنها شامل 36 شهر می‌شد.

آمارهای جدید نشان می‌دهد که 10/3 میلیون نفر از 2/5 درصد از برق تولیدی کشور استفاده می‌کنند.

201 شهر که اخیرا به این جریان اضافه شده‌اند، 24/4 میلیون نفر و 6/5 درصد از برق مصرفی کشور را تشکیل می‌دهند که خواستار استفاده از انرژی‌های صد درصد تجدیدپذیر شده‌اند.

این خبر روز جمعه در کنفرانس شهردارها در بوستون اعلام شد و پیروزی قابل توجهی را برای باشگاه سیرا و دیگر سازمان‌های حامی استفاده از انرژی‌های پاک رقم زد.

سال گذشته کنفرانس شهردار تحت فشار باشگاه سیرا و شهردار میلیاردر نیویورک، مایکل بلومبرگ، قطعنامه‌ای را صادر کرد و همه 1482 شهر عضو خود را موظف به تغییر منابع انرژی خود به انرژی‌‌های صد درصد تجدیدپذیر کرد.

با این حال هنوز مشخص نیست که چگونه قرار است این شهرها به هدف «استفاده صد درصد از منابع انرژی تجدیدپذیر» برسند. کریستوفر کلاک، محقق، در مقاله‌ای بیان کرد که پروژه استفاده از منابع انرژی صد درصد تجدیدپذیر شهرها تا سال 2050 اشکلات عمده‌ای دارد.
منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین