|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۱۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
ما مذاکرات آستانه را نپذیرفتیم و با ابزارهای گوناگون تلاش کردیم مانع آن شویم، به مدت چهار ماه در شرق حسکه جنگیدیم و تلاش کردیم درگیری‌های نظامی مختلفی به ضرر منافع آستانه راه‌اندازی کنیم.
گروه تروریستی "تحریر الشام" سوریه در بیانیه‌ای تصویری از مذاکرات آستانه انتقاد و اعلام کرد، با ابزارهای گوناگون درصدد مانع‌تراشی در مسیر این مذاکرات برآمده است.

 به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، موسسه "امجاد" –شاخه رسانه‌ای گروه تروریستی تحریر الشام سوریه- بیانیه‌ای تصویری منتشر کرده که در آن رهبران برجسته این هیئت مذاکرات "آستانه" را به باد انتقاد گرفته و آنچه در غوطه شرقی به دست آمده را شرح دادند.

در این بیانیه ابومحمد جولانی، سرکرده گروه تروریستی تحریر الشام در سوریه مدعی شد، مذاکرات آستانه برای ضعیف کردن جبهه‌ها و برای اینکه دشمنان "انقلاب" را در یک منطقه جمع کند، مطرح شده است.

جولانی ادعا کرد، گروه‌هایی که در آستانه مشارکت داشته و به آن مشروعیت بخشیدند، فریب خوردند، برخی از آنها کسانی هستند که به این مذاکرات ادامه می‌دهند تا خود را فریب دهند و برخی از آنها کسانی هستند که روند امور را نمی‌شناسند.

وی افزود: ما مذاکرات آستانه را نپذیرفتیم و با ابزارهای گوناگون تلاش کردیم مانع آن شویم، به مدت چهار ماه در شرق حسکه جنگیدیم و تلاش کردیم درگیری‌های نظامی مختلفی به ضرر منافع آستانه راه‌اندازی کنیم.

همچنین جولانی پیرامون تجمیع گروه‌ها در ادلب و حومه‌های اطراف آن گفت، نیروهایی که از غوطه، اردوگاه یرموک، حمص و القلمون خارج شدند، نیروهای موجود در شمال را دو برابر کردند، به همین دلیل گروه بزرگی در شمال تشکیل خواهد شد که همه ابزارهای بازگشت برای آزادسازی مناطق و بازگرداندن روحیه "جهاد و انقلاب" را در اختیار دارد و به مرکز دمشق خواهد رسید.

ابوعبدالله دمشقی، از مسؤولان تحریر الشام (نیروهای مسلح "جبهه النصره"، شاخه‌ القاعده در سوریه) هم در خصوص مذاکرات آستانه ادعا کرد، دلیلی که گروه‌ها را وادار به پذیرش این مذاکرات کرده، "حمایت سیاسی" است که در طول هفت سال تغذیه شده است.

ابوعاصم غوطانی، فرمانده این گروه در غوطه شرقی نیز مدعی شد، مذاکرات آستانه نخستین روند عملی در نابودی "جهاد" گروه تروریستی تحریر الشام سوریه است که ماهیت قانونی به اشغالگر بخشیده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین