|
|
امروز: شنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۲۱۷۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۰
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تشریح اولویت‌های این سازمان در سال جاری گفت که در طول ایام ماه رمضان بیش از ۴۰۰۰ سفره افطاری با حضور خیران و نیازمندان برپا شده و همچنین بیش از ۱۰۰ هزار سبد غذایی میان نیازمندان توزیع شده است.
 رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تشریح اولویت‌های این سازمان در سال جاری گفت که در طول ایام ماه رمضان بیش از ۴۰۰۰ سفره افطاری با حضور خیران و نیازمندان برپا شده و همچنین بیش از ۱۰۰ هزار سبد غذایی میان نیازمندان توزیع شده است.

به گزارش ایسنا، حبیب درگاهی در مورد اجرای طرح همای رحمت در ایام ماه رمضان اظهار کرد: ما این طرح را امسال به صورت جدی دنبال کردیم و یکی از مسائلی که مد نظر داشتیم شفافیت در کار بود و از همین رو گزارش کاملی از اجرای این طرح در سال گذشته ارائه شد و با برنامه ریزی که داشتیم پیش بینی ما این است که تا پایان ماه رمضان بیش از ۱۰۰۰ سبد غذایی که ارزش هر کدام ۱۰۰ هزار تومان است میان نیازمندان توزیع شود و همچنین ۴۵۰۰ سفره افطاری برپا شود که تا کنون بسیاری از این کارها انجام شده است.

وی ادامه داد: ما در طرح همای رحمت امسال از خیرین درخواست کردیم که نه فقط اجناس سبدهای غذایی را تامین کند بلکه اگر نیازمندانی را هم می شناسند به ما معرفی کنند. همچنین در برپایی سفره‌های افطاری که با حضور نیازمندان و خیران برگزار می شود حفظ کرامت انسانی نیازمندان مد نظر بوده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر بااشاره به اهداف و برنامه‌های این سازمان برای سال جاری گفت: ما ۵۴ پروژه منطبق با برنامه پنج ساله جمعیت را تعریف کرده‌ایم که در سه اولویت سبز، سفید و زرد اجرا می‌شود این پروژه ها شامل ۴۰ پروژه با اولویت سبز است که خود سازمان آن را اجرا می کند همچنین ۱۲ پروژه با اولویت زرد نیز شامل پروژه‌هایی است که با همکاری سایر سازمان ها و معاونت های جمعیت اجرا می شود. دو پروژه نیز با وضعیت سفید وجود دارد که باید ابتدا برای آن تصمیم گیری و سپس اجرایی شود.

وی در ادامه به طرح باران مهربانی اشاره کرد و گفت: در این طرح برای تامین سبدهای غذایی و کمک به نیازمندان در استان های مختلف گلریزان برگزار می شود که این کار تا کنون در هفت استان اجرا شده است.

درگاهی همچنین افزود: در پروژه‌هایی که مدنظر قرار داده‌ایم اولویت‌هایی از جمله کمک به سرمایه‌های اجتماعی، توجه به کار گروهی تشکیل شورای اندیشه ورزی و طرح باران مهربانی مد نظر است. همچنین مجمع خیرین که پس از امضای تفاهم نامه میان رئیس جمعیت و رئیس مجمع خیرین کشور ایجاد شده در استان های مختلف تشکیل می شود و چند روز پیش این مجمع در استان خراسان رضوی نیز تشکیل شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در ادامه گفت: راه اندازی خانه های تخصصی داوطلب و کارگاه های تاب آوری و توانمندسازی روستایی و همچنین توسعه شبکه های مجازی داوطلبان از اولویت های دیگر ما است ضمن اینکه توجه به بحث های مطالعاتی و پژوهشی برای شناسایی فعالیت های داوطلبان و عوامل انگیزشی را نیز مد نظر داریم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین