|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۲۱۷۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰
مسئول روابط‌عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان اظهار کرد: تعداد مسمومان با قارچ سمی به 158 نفر رسید.
 مسئول روابط‌عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان اظهار کرد: تعداد مسمومان با قارچ سمی به 158 نفر رسید.

جواد مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه آمار مراجعین کل بیمارستانی مسمومیت با قارچ در استان زنجان تاکنون 158 نفر بوده است، گفت: این آمار در شرایطی است که آمار بیماران تحت نظر استانی تنها یک نفر است که این مورد نیز در بیمارستان ولیعصر بستری است.

 

وی ادامه داد: همچنین بیماران تحت نظر خارج استانی که در بیمارستان‌های نمازی و لقمان شیراز و تهران بستری بودند، همگی بهبود یافته و مرخص شدند.

 

مسئول روابط‌عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ بیمار فوتی و مستعد پیوند کبد گزارش نشده است و سایر بیماران به صورت بستری و سرپایی تحت درمان قرار گرفته و ترخیص شده‌اند.

 

مرادی با اشاره به اینکه شناسایی و تشخیص قارچ خوراکی از قارچ سمی بسیار مشکل است و تنها افراد متخصص و باتجربه، توانایی تفکیک بین این قارچ‌ها را دارا هستند، افزود: توصیه می‌شود افراد حتما قارچ مصرفی خود را از مراکز معتبر خریداری کنند.

 

وی افزود: از طریق ویژگی‌های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی‌توان به‌طور قطعی سمی و غیرسمی بودن قارچ‌ها را تشخیص داد و کوچک‌ترین اشتباهی در تشخیص ممکن است منجر به مرگ یا آسیب‌های جدی به کبد و سایر اعضای بدن شود، لذا توصیه می‌شود افراد غیرمتخصص در این زمینه، به هیچ وجه از قارچ خودرو استفاده نکنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین