|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۲۱۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
وزیر آموزش و پرورش در زمینه اجرایی نشدن قانون افزایش مرخصی زایمان برای فرهنگیان اظهار کرد: براساس قانون دولت مجاز به انجام این کار است. باید از نظر اعتباری امکان اجرای آن را داشته باشیم. داریم پیگیری می‌کنیم و به محض تأمین اعتبارات مرخصی زایمان در حال اجراست چراکه قانون دستگاه‌ها را مجاز به اجرای آن کرده، البته امکان اجرای این قانون در آموزش و پرورش هنوز فراهم نشده است.
علی‌اصغر فانی در حاشیه برگزاری آیین نکوداشت خبرنگاران که امروز در خبرگزاری دانش‌آموزی ایران (پانا) برپا شد، افزود: مسائل آموزش و پرورش مثل سایر مسائل اجتماعی یک ظاهر و یک باطن دارند. کارگاه‌ آموزشی زوایای پنهانی کار را برای خبرنگاران روشن‌تر و موجب می‌شود بتدریج به تفاهم نسبی با خبرنگاران برسیم. بعضی حرف‌ها خبری نیست. جایی ضربه می‌خوریم که می‌خواهیم کار تحلیلی را خبری کنیم.

امیدواریم بتوانیم ردیف‌های استخدامی هر چند اندک بگیریم

فانی گفت: امکان استخدام بدون آزمون ممکن نیست. همچنان این موضوع را با معاونت توسعه انسانی رییس جمهور پیگیری می‌کنیم. امیدواریم بتوانیم ردیف‌های استخدامی ولو اندک را بگیریم و تعدادی از متقاضیان را براساس شرایط و نیاز آموزش و پرورش جذب کنیم.

وی درباره دانش‌آموزان شین‌آبادی نیز گفت: برای دانش‌آموزان شین‌آبادی چندین جلسه داشتیم و در دولت هم مطرح کردیم؛ بحث بیمه آنها به وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی باز می‌گردد؛ البته در بحث تحصیل و تدریس از قبل همکاری داشتیم. پیگیری‌هایی از سوی وزارت تعاون شده است که امیدواریم محقق شود.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: رییس دفتر رییس جمهور ملاقاتی با خانواده‌های دانش‌آموزان شین‌آباد داشته‌اند. اقدامات خوبی صورت گرفته است که کار یک روز نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا افرادی که تخلف آنها در جریان استخدامی محرز شده به دیوان عدالت اداری معرفی می‌شوند؟ گفت: ما هنوز به این نقطه نرسیده‌ایم. مواردی گزارش شده است و بازرسی وزارتخانه در حال پیگیری است، اگر محرز شود، طبق قانون برخورد می‌شود.

وی درباره معلمان دارای حکم قضایی نیز اظهار کرد: همکارانی که تبعید شده‌اند به موجب احکام دادگاه‌های تخلفات اداری این موارد را به هیات عالی رسیدگی به تخلفات در ریاست جمهوری منعکس کرده‌ایم تا لغو حکم را هیات عالی صادر کند که موافقت با یکی دو مورد ابلاغ شده است.

وی درباره توزیع تعطیلات تابستانی میان ترم‌های تحصیلی گفت: من چنین صحبتی نکرده‌ام.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین