|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۲۱۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
دستورات رهبری در این مقطع حساس به موقع بود و رییس سازمان انرژی اتمی باید با جدیت این دستورات را به انجام برساند و کمیسیون امنیت ملی مجلس باید پیگیری مستمر در جهت تحقق آن داشته باشد.
رییس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون امنیت ملی ماموریت داد تا نظارت لازم را برای تحقق دستورات رهبری به سازمان انرژی اتمی انجام دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، علی لاریجانی در جلسه علنی صبح امروز (یک‌شنبه) مجلس با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی (ره) گفت: پاسداشت سالروز پیشوای بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی که با حضور پرشور ملت برگزار شد و عظمت و اراده ملت در پایبندی به راه امام را نشان داد تسلیت عرض می‌کنیم.

وی افزود: یکی از میراث گرانقدر امام (ره) روز قدس است که با حضور مردم در صحنه برای جهانیان به نمایش گذاشته شد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی سالروز رحلت امام خمینی به خوبی عظمت مقام امام و اهمیت راه او را بیان داشتند که تاثیر سیره امام و توجه به آن از جمله نیازهای امروز جامعه ایران است.

وی با اشاره به هشدارهای رهبری در خصوص مذاکرات برجام خاطرنشان کرد: سخنان ایشان در مسئله هسته‌ای چه برای مذاکرات با اروپا اهمیت ویژه ای داشت و چه برای آمادگی در فعال شدن بخش‌هایی از صنعت هسته‌ای حائز اهمیت است.

رئیس مجلس تاکید کرد: دستورات رهبری در این مقطع حساس به موقع بود و رییس سازمان انرژی اتمی باید با جدیت این دستورات را به انجام برساند و کمیسیون امنیت ملی مجلس باید پیگیری مستمر در جهت تحقق آن داشته باشد.

رییس مجلس با اشاره به برخی شعارها علیه علی‌اکبر صالحی در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: در این راهپیمایی برخی توهین‌ها به رییس سازمان انرژی اتمی و افراد دیگر شد که به هیچ وجه درست نبود. آقای دکتر صالحی فردی دانشمند، مخلص و آگاه به مسائل هسته‌ای است که باید قدر ایشان را دانست. اصولا هم توهین به هر کس در چنین مجامع ملی خلاف عقل و اخلاق است.

لاریجانی اضافه کرد: ما شاهد دوره‌گردی نخست‌وزیر پلید رژیم صهیونیستی در اروپا برای همراه کردن کشورهای اروپایی با آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای هستیم. به نظر می‌رسد با ضربه خوردن تروریست‌ها در عراق و سوریه، این رژیم ماجراجو به دنبال ایجاد بحران دیگری در منطقه است تا بر مشکلات داخلی و خارجی آن سرپوش بگذارد.

وی با بیان اینکه ایران با تدبیر خواست ملت را دنبال می‌کند، یادآور شد: این موضوع باید روشن باشد که مسئولان ایران منتظر وعده‌های بی‌زمان اروپا نمی‌مانند، به هر حال زمان مذاکرات در حال اتمام است و اگر اروپا این توانمندی را در خود می‌بیند که توافق هسته‌ای را حفظ کند باید تصمیم خود را صریح و سریع اعلام کند چرا که در غیر این صورت ایران گام‌های بعدی را در زمینه هسته‌ای و مسائل دیگر بر می‌دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر ضرورت تدبیر دولت برای طراحی مدل بودجه‌ای متناسب با شرایط پیش‌رو برای تامین نیازهای اصلی کشور، گفت: در این زمینه شورای هماهنگی اقتصادی باید گام‌های سریع‌تری بردارد اما کمیسیون برنامه و بودجه هم لازم است در نشست‌هایی با سازمان برنامه و بودجه،‌ سیمای روشنی از نحوه فعالیت دولت در شرایط جدید به دست بیاورد و اگر نیازی به تغییرات قانون بودجه است برای آن فکری کند.

لاریجانی با اشاره به سخنان اخیر رییس‌جمهور آمریکا، اظهار کرد: صدر و ذیل سخنان ایشان تناسب چندانی با هم نداشت چرا که از یک طرف تصمیمات توهم‌آمیز اخیر آمریکا در منطقه را دنبال کرد و به نظر می‌رسد ترامپ واقعیات صحنه سیاسی را با حالت دفعی، روانی، شعف ‌انگیز و تصنعی خلط کرده که چندان محل توجه ما نیست و مانعی ندارد در این خوش خیالی بماند.

رییس مجلس ادامه داد: در همین حال که از تحریم‌های سنگین علیه ایران حرف می‌زنند مدعی ضرورت گفت‌وگوی جدید برای حل مسائل شده‌اند، اینقدر این سخنان ناشیانه بیان می‌شود که به نظر می‌رسد ایشان قلمروی سیاست را با چانه‌زنی‌های میدان تره‌بار اشتباه گرفته است. وقتی او توافق هسته‌ای را که بعد از چند سال مذاکره حاصل شده بدون توجه به توافقات اخلاقی و حرفه‌ای به راحتی زیر پا می‌گذارد چه توقعی است که در مقابل این ژارژخواهی‌ها کسی به او توجه کند. دنیای سیاست محل مراودات و محاسبات عقلانی است و نه رفتار بی‌نزاکت سیاسی. آمریکا هم مطمئن باشد ملت ایران در مقابل دشمنی‌های آمریکا و صهیونیست‌ها با اراده قوی تحت رهبری‌های داهیانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به راه خود ادامه می‌دهد.

وی در پایان رحلت حجت‌الاسلام دکتر احمدی را به جامعه دانشگاهی و حوزوی تسلیت گفت و از خدا برای وی آرزوی علو درجات کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین