|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۶
کد خبر: ۲۱۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
وی خاطرنشان کرد: امید است با راه اندازی آمبولانس هوایی، مجروحان جاده ای و بیماران در مناطق صعب العبور به موقع به مراکز درمانی منتقل شوند.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سال گذشته (1392)، 19 هزار کشته، 250 هزار مجروح و 700 هزار پرونده مرتبط با سوانح ترافیکی داشته ایم که عمق فاجعه را نشان می دهد.

«محمد آقاجانی» روز شنبه در مراسم افتتاح همزمان 14 پایگاه اورژانس هوایی در قم افزود: حوادث ترافیکی مهمترین و اولین عامل سال های از دست رفته عمر در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: امید است با راه اندازی آمبولانس هوایی، مجروحان جاده ای و بیماران در مناطق صعب العبور به موقع به مراکز درمانی منتقل شوند.

آقاجانی تاکید کرد: کاهش آمار خسارت های ناشی از حوادث ترافیکی، برعهده تمام دستگاه های اجرایی کشور است.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: اورژانس پیش بیمارستانی با داشتن دو هزار پایگاه اورژانس، سه هزار آمبولانس و 15 هزار پرسنل با کمبودهای زیادی دست وپنجه نرم می کند.

آقاجانی گفت: سال گذشته دو میلیون و 300 هزار ماموریت توسط اورژانس انجام شد، اما پوشش امدادی ما محدود است، زیرا برای رسیدن به نقطه استاندارد یکهزار و 600 پایگاه کم داریم.

وی اضافه کرد: 150 هزار کیلومتر از راه های فرعی و روستایی کشور پوشش امدادی اورژانس ندارند.

معاون وزیر بهداشت به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: این طرح اکنون در مرحله پایش و نظارت برنامه ها قرار دارد.

آقاجانی، کاهش فرانشیز درمانی، ترویج زایمان طبیعی، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، استقرار پزشکان مقیم در بیمارستان های دولتی، ارتقای کیفیت ویزیت، حمایت از بیماران صعب العلاج و استقرار آمبولانس هوایی را از جمله برنامه های طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد که از 15 اردیبهشت در کشور آغاز شده است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در سه ماه اول اجرای این طرح، دسترسی به خدمات درمانی، 9 درصد افزایش و پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم به هشت درصد کاهش یافته است.

آقاجانی گفت: با ترویج زایمان طبیعی نیز سزارین 5 تا 8 درصد کاهش داشته است.

وی تنظیم بازار تجهیزات پزشکی را از دیگر دستاوردهای اجرای طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد و افزود: اجرای اینگونه طرح ها در همه کشورها از جمله ایران معمولا بیش از یک دهه زمان می خواهد اما در همین سه ماه، نتایج خوبی داشته است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۳
احسانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
1
1
خوانندگان محترم: آیا دلواپسان تندرو تا کنون یکبار محض رضای خدا برای آمار بالای تلفات تصادفات نگران شده اند؟ آیا تندروها تا کنون اقدامی برای حل این فاجعه ی انسانی انجام داده اند؟! گفتم فاجعه ی انسانی . بله فاجعه. در کجای دنیا دیده اید یا شنیده اید که سالانه حدود 20000 نفر از مردم در تصادفات به شکلی فجیع جان بسپارند و آب هم از آب تکان نخورد؟ در کجای دنیا شنیده اید که سالانه چند صد هزار نفر در تصادفات مجروح و مصدوم شوند و هیچ مسوولی جوابگو نباشد یا عزل نشود؟ آن وقت مسوولان ادعا دارند که ما در تولید علم و نانو و... چندمین کشور برتر دنیا هستیم در حالی که آنها از حل مسائل ساده عاجزند .مگر علی ع نفرمود اگر خلخال از پای دختر یهودی بکشند و مردی بر این غصه بمیرد او را نباید ملامت کرد؟ پس چرا در جامعه ی اسلامی ما کسی برای این فاجعه ی بزرگ تب نمی کند؟!
پاسخ ها
سعيد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
بله قربان ، آمار بالاي دوبانده سازي جاده ها رو در دوران احمدي نژاد با ساير دوره ها مقايسه بفرماييد بد نيست. OK ؟
سعيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
0
جناب احساني موضوع رو اشتباهي رفتي! خار در آوردن از پاي دختر يهودي، بحث ناموس و غيرته نه حوادث جاده اي
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین