کد خبر: ۲۱۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰
دستیار هوشمند صوتی اپل یعنی سیری قابلیت های بسیار خوبی داشت اما پس از معرفی گوگل اسیستنت و سامسونگ بیکسبی نتوانست آنقدر به روز ظاهر شود که نظر منتقدین را به خود جلب کند. ویژگی هایی مثل دستورات ادامه دار و دستورات درون برنامه ای که با بیکسبی سامسونگ معرفی شد حالا به صورتی دیگر در سیری با برنامه Shortcut اضافه شده است اما این مطلب درباره قابلیت های برنامه جدید اپل برای تقویت سیری است و نه درباره شباهت یا مقایسه با نمونه های سامسونگ و گوگل، بلکه این مطلب درباره شباهت آیکون این نرم افزار با لوگو شرکت Shift است که صاحبان نرم افزار شکایت ۲۰۰ هزار دلاری از اپل را برای چنین شباهتی به راه انداخته است.
 دستیار هوشمند صوتی اپل یعنی سیری قابلیت های بسیار خوبی داشت اما پس از معرفی گوگل اسیستنت و سامسونگ بیکسبی نتوانست آنقدر به روز ظاهر شود که نظر منتقدین را به خود جلب کند. ویژگی هایی مثل دستورات ادامه دار و دستورات درون برنامه ای که با بیکسبی سامسونگ معرفی شد حالا به صورتی دیگر در سیری با برنامه Shortcut اضافه شده است اما این مطلب درباره قابلیت های برنامه جدید اپل برای تقویت سیری است و نه درباره شباهت یا مقایسه با نمونه های سامسونگ و گوگل، بلکه این مطلب درباره شباهت آیکون این نرم افزار با لوگو شرکت Shift است که صاحبان نرم افزار شکایت ۲۰۰ هزار دلاری از اپل را برای چنین شباهتی به راه انداخته است.

درباره شکایت‌های شباهت، کپی یا الهام گرفتن از محصولات شرکت ها عموماً باید در نگاه اول شما یک ویژگی مشترک وارد ببینید تا قانع شوید که شرکت مذکور ادعای صحیحی دارد. اینکه آیکون برنامه Shortcut سیری بخواهد شبیه لوگو Shift باشد، کاملاً به قوه تخیل شما بستگی دارد (!) اما نمی توان هم گفت که هیچ شباهتی در این بین وجود ندارد.

خوب به صورت کلی اگر بخواهید چنین شباهاتی را در نظر بگیرید، طراحی های زیاد مشابهی وجود دارد. اینجا اما به نظر می رسد که لوگو شیفت شبیه به نمای پلان و از بالای آیکون شورتکات سیری است (!). به هر حال وقتی شما شباهتی با محصول شرکتی که از سوی برخی منابع ارزشمندترین برند دنیا است پیدا می کنید، اگر کمی خورده شیشه داشته باشید به فکر جدا کردن مبلغی از آن برند خواهید افتاد. داستان این شکایت هم به همین صورت است و جالب است که بدانید آنها گفته‌اند:

این واقعا تحیر برانگیز است که شرکتی با این سطح از درآمد، شرکتی که طراحی محور است، بخواهد لوگوی ما را کپی کند.

در نهایت نتیجه چنین اظهاراتی شکایت ۲۰۰ هزار دلاری از اپل است. اینکه این شکایت به کجا می رسد و آیا اپل راضی به پرداخت این مبلغ می‌شود یا نه (که احتمال آن نزدیک به صفر است) اما گاهی این شکایات نه برای گرفتن حق به صورت نقدی یا پول، بلکه برای تخریب اعتبار آن شرکت استفاده می شود. چیزی شبیه به آنچه که اپل نزدیک به هشت سال پیش با سامسونگ انجام داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین