|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۱۷۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
معمولا در این رای‌گیری‌ها گروه‌های منطقه‌ای از قبل بر سر نامزدشان برای معرفی توافق می‌کنند و خیلی به ندرت رقابت بین چند کاندیدا مطرح می‌شود.
مجمع عمومی سازمان ملل رای به عضویت آلمان، بلژیک، آفریقای جنوبی، جمهوری دومینیکن و اندونزی برای یک دوره دو ساله در شورای امنیت سازمان ملل از تاریخ یکم ژانویه ۲۰۱۹ داد.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، اندونزی در این رای گیری توانست آرای بیشتری از مالدیو برای یک کرسی منطقه آسیا – اقیانوسیه به دست آورد و این نتیجه ۱۴۴ رای به ۴۶ رای بود.

این در حالی است که چهار کاندیدای دیگر بدون هیچ مخالفتی به عضویت رسیدند.

با این حال کاندیداهای بی رقیب نیاز دارند که بیش از دو سوم آرای مجمع عمومی سازمان ملل را برای انتخاب شدن به دست آورند. در این رای گیری که روز جمعه برگزار شد مجموعا ۱۹۰ رای وجود داشت.

وزارت خارجه اندونزی در یک بیانیه اعلام کرد، این کشور که پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان است قصد پیگیری یک رویکرد جهانی برای مبارزه با تروریسم، ‌افراطگری و رادیکالیسم را در طول این دوره دارد.

همچنین این بیانیه تصریح کرد که مساله فلسطین در طی این دوره عضویت غیردائم در شورای امنیت یکی از نگرانی‌های اصلی اندونزی خواهد بود.

در این رای گیری آلمان ۱۸۴ رای، بلژیک ۱۸۱ رای، آفریقای جنوبی ۱۸۳ رای و جمهوری دومینیکن ۱۸۴ رای بعد از یک دوره رای گیری به دست آورند.

معمولا در این رای‌گیری‌ها گروه‌های منطقه‌ای از قبل بر سر نامزدشان برای معرفی توافق می‌کنند و خیلی به ندرت رقابت بین چند کاندیدا مطرح می‌شود.

پنج کاندیدایی که قرار است در پایان امسال کرسی خود را واگذار کرده و به این کشورها بدهند شامل هلند، سوئد، ‌اتیوپی، بولیوی و قزاقستان هستند.

معمولا مجمع عمومی در یکسال عادی پنج عضو جدید انتخاب می‌کند که به جمع پنج عضو انتخاب شده در سال قبل از آن و همچنین پنج عضو دائم می‌پیوندند.

پنج کرسی منتخب که امسال در معرض رای گیری قرار نداشتند در اختیار کویت، پرو، لهستان، ساحل عاج و گینه استوایی هستند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین