|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۲
کد خبر: ۲۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
مدیر زندان رجایی‌شهر در حاشیه این مراسم گفت: حکم سه نفر از محکومان با اصرار اولیای‌دم اجرا شد و حاضر به بخشش نشدند.
نفر از محکومان به قصاص که مرتکب قتل عمدی شده بودند، پای چوبه دار حاضر شدند و تلاش قاضی اجرای حکم، مسئولان زندان و مددکاران تنها برای نجات یکی از آنان به ثمر نشست و اولیای‌دم در آخرین لحظه رضایت خود را اعلام کردند.

یکی از مددجویانی که با حکم قصاص، پای چوبه مجازات رفته بود، با اعلام گذشت اولیای دم، بار دیگر فرصت زندگی یافت و به زودی آزاد خواهد شد.

5 نفر از محکومان به قصاص که مرتکب قتل عمدی شده بودند، پای چوبه دار حاضر شدند. تلاش قاضی اجرای حکم، مسئولان زندان و مددکاران تنها برای نجات یکی از آنان به ثمر نشست و اولیای‌دم در آخرین لحظه رضایت خود را اعلام کردند. محکوم دوم نیز به علت عدم حضور اولیای دم در مراسم اجرای حکم به اندرزگاه بازگردانده شد.

مدیر زندان رجایی‌شهر در حاشیه این مراسم گفت: حکم سه نفر از محکومان با اصرار اولیای‌دم اجرا شد و حاضر به بخشش نشدند.

محمد مردانی افزود: گذشت نسبت به دیگران به معنی چشم پوشی از حقوق مشروع و قانونی خود نیست، بلکه در عفو در عین قدرت بر انتقام، پاسخ خداپسندانه و انسان دوستانه‌ای است که می‌تواند نقش آموزشی و تربیتی سازنده‌ای داشته باشد.

وی گفت: اجرای حکم قصاص تنها توسط اولیای‌دم انجام می‌گیرد، ولی مددکاران زندان از روز صدور و قطعی شدن حکم تا روز اجرای مجازات، تلاش خود را به کار می‌بندند تا با جلب رضایت اولیای دم، فرصت زندگی دوباره به قاتلانی که بر اثر اتفاقی ناخواسته و بدون انگیزه قبلی مرتکب قتل شده اند، اعطاء کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین