کد خبر: ۲۱۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
خبرگزاری دولتی کره شمالی موسوم به "کی سی ان ای" دیدار میان وزرای خارجه کره شمالی و سنگاپور را صمیمانه و بسیار دوستانه توصیف کرد.
 کره شمالی امروز (جمعه) اعلام کرد، وزیر امور خارجه این کشور با همتای سنگاپوری خود به بحث و تبادل نظر پرداخته است. این رایزنی چند روز پیش از میزبانی سنگاپور از نشست رهبران کره شمالی و آمریکا انجام شد.

 به نقل از خبرگزاری آناتولی، ویویان بالاکریشنان، وزیر امور خارجه سنگاپور که امروز (جمعه) پیونگ یانگ را ترک می‌کند با ری یونگ – هو، وزیر امور خارجه کره شمالی درباره توسعه بیشتر روابط و همکاری دوستانه میان دو کشور با توجه به تاریخ دیرینه و اشتراکات در حوزه‌های مختلف و همچنین شرایط پیش از نشست آمریکا و کره شمالی بحث و رایزنی کرد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی موسوم به "کی سی ان ای" دیدار میان وزرای خارجه کره شمالی و سنگاپور را صمیمانه و بسیار دوستانه توصیف کرد.

این رایزنی پیش از میزبانی سنگاپور از نشست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی انجام شد که قرار است درباره خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی گفت‌وگو شود.

با این حال روابط اخیر میان پیونگ یانگ و سنگاپور چندان مثبت نبوده است و سنگاپور سال گذشته روابط تجاری دوجانبه را در راستای تحریم‌های جهانی علیه کره شمالی به حالت تعلیق درآورد.

روابط دیپلماتیک دو کشور به ۱۹۷۵ بازمی‌گردد و دو طرف بخشی از جنبش "نم" هستند.

در حالی که سفر وزیر امور خارجه سنگاپور به پیونگ یانگ غیرمعمول است قابل ذکر است که آخرین سفر یک وزیر امور خارجه سنگاپور به کره شمالی مربوط به یک دهه گذشته می‌شود.

پیونگ یانگ احتمالا ازسرگیری تجارت با سنگاپور را انتظار دارد و همچنین کیم جونگ اون انتظار دارد تا با توافق درباره مساله هسته‌ای با ترامپ از تاثیر اقتصادی تحریم‌ها خارج شود. با توجه به سطح نشست سنگاپور، شرایط امنیتی به دقت میان آمریکا، کره شمالی و سنگاپور هماهنگ شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین