|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۲۱۶۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
آژانس مهاجرت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه گزارش داد: درپی غرق شدن قایق پناهجویان در خلیج عدن در نزدیکی سواحل یمن، 46 پناهجو کشته و 16 تن دیگر مفقود شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این آژانس در بیانیه ای با اعلام این که نیروهای امداد و نجات برخی از پناهجویان را نجات داده اند، افزود: در میان پناهجویان جان باخته که احتمالا اتیوپیایی باشند، نام 9 زن نیز به چشم می خورد.
آژانس مهاجرت سازمان ملل متحد براساس داده هایی که مهاجران نجات یافته در اختیار این نهاد قرار دادند، افزود: این قایق حامل 83 مرد و 17 زن بود که از بندر 'بوساسو' در شمال سومالی عازم یمن بود، اما به دلیل امواج سهمگین، پیش از رسیدن به سواحل این کشور غرق شد.
پناهجویان سومالیایی و اتیوپیایی به دلیل شرایط بی ثباتی سیاسی و اقتصادی حاکم بر کشورشان و به امید یافتن کارو زندگی بهتر، اقدام به ترک خانه و کاشانه شان می‌کنند.
براساس گزارش سازمان بین‌المللی مهاجران، تا جولای سال گذشته میلادی (مرداد 96) 55 هزار پناهجو از شاخ آفریقا، خود را از مسیر دریای سرخ و خلیج عدن به یمن رسانده‌اند.
براساس داده های این نهاد، برای انتقال مهاجران غیر قانونی به یمن تا ماه مارس 2017 (اسفند 96) بیش از 2 هزار قایق و کشتی به‌کار گرفته شده است.
از سوی دیگر سازمان های بین المللی در سال 2014، گزارش دادند، نزدیک به 91 هزار مهاجر سومالیایی و اتیوپیایی از خلیج عدن وارد یمن شدند که این رقم در سال های 2015و 2016 میلادی به ترتیب به 92 و 98 هزار تن رسید.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین