|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۲۱۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را در سفر به سنگاپور برای شرکت در نشست بلندپایه میان سران آمریکا و کره شمالی همراهی می‌کند.
 جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را در سفر به سنگاپور برای شرکت در نشست بلندپایه میان سران آمریکا و کره شمالی همراهی می‌کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی هیل، کلین کانوی، مشاور کاخ سفید در این باره به خبرنگاران گفت: «مشاور امنیت ملی به سنگاپور می رود. او نیز بخشی از این گفتگوها خواهد بود». این در حالی است که برخی از گزارش ها از کنار گذاشته شدن بولتون از گفتگوهای هسته ای میان واشنگتن و پیونگ یانگ حکایت دارد.

بلومبرگ نیز در گزارشی اعلام کرد جان کلی، رئیس کارکنان کاخ سفید و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این سفر به ترامپ می پیوندند. کانوی در این باره گفت: واضح است که پمپئو هدایت مذاکرات را پیش و پس از نشست دوازدهم ژوئن (بیست و دوم خرداد) ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، بر عهده خواهد داشت.

اظهارات کانوی یک روز پس از آن بیان می شود که شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی اعلام کرد در نشست چند روز پیش میان کیم یونگ چول، دستیار ارشد رهبر کره شمالی و پمپئو حضور نداشته که بیانگر این موضوع است که شهردار سابق نیویورک نفوذش را بر رئیس جمهور آمریکا از دست داده است. این در حالی است که کانوی می گوید عدم حضور بولتون در دفتر بیضی کاخ سفید در جریان این دیدار دلالت بر چیزی ندارد و شاید تنها به دلیل مشغله کاری او بوده و یا اینکه او جزء تیم ویژه ای نبوده است.

گزارش ها حاکی از آن است که اظهارات بولتون درباره استفاده از «مدل لیبی» برای دستیابی به توافق هسته ای با کره شمالی، خشم ترامپ را برانگیخته است. معمر قذافی، دیکتاتور لیبی، 8 سال پس از دستیابی به توافقی با دولت بوش (رئیس جمهور اسبق آمریکا) برای صرفنظر کردن از تسلیحات هسته ای خود، از قدرت برکنار و کشته شد. اظهارات بولتون خشم کره شمالی را نیز برانگیخت و به جنگ لفظی میان سران واشنگتن و پیونگ یانگ منجر شد. همین موضوع باعث شد ترامپ نشست خود با کیم جونگ-اون را لغو کند. اما پس از دیدار شش روز پیش کیم یونگ چول با رئیس جمهور آمریکا، برنامه ریزی ها برای برگزاری این نشست دوباره از سر گرفته شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین