|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۷
کد خبر: ۲۱۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴
سندی در پرونده شهید مطهری در ساواک وجود دارد که تاریخ آن ۸ فروردین ۱۳۵۲(حدود ۵ سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی) است.
 سندی در پرونده شهید مطهری در ساواک وجود دارد که تاریخ آن ۸ فروردین ۱۳۵۲(حدود ۵ سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی) است.

متن این سند را می‌خوانید:

موضوع : مرتضى مطهرى
از : 9 / ه تاریخ 8 / 1 / 53
به : 312 شماره : 3003 / 9 ه
ياد شده از اينكه نماز جماعت سيد على خامنه ‏اى را در مشهد تعطيل كرده اند بشدت ناراحت شده و اظهار داشته همه مراكز حساس را كه اثرى دارد مى‏ بندند و دعاى ندبه كافى را رواج مى‏ دهند .انسان متحير مى‏ ماند چه كند و چه بگويد.

وى گفت سيد على خامنه‏ اى از نمونه‏ هاى ارزنده ايست كه براى آينده موجب اميدوارى است و در اين مدت كوتاه در مشهد كارهاى پرثمرى انجام داده كه يكى از آنها جمع كردن جوانان روشنفكر و بيدار بوده و به همين جهت وى مورد توجه خمينى هم واقع شده و خمينى دستور داده كه هواخواهان وى خامنه ‏اى را حمايت كنند.

مطهرى از وضع ميلانى انتقاد نمود و گفت او روش منفى در پيش گرفته و سيد محمدعلى هم به نفع سازمان امنيت جاسوسى مى‏كند و از اين جهت مردم را سخت مأيوس و ناراحت كرده ‏اند.

نظريه يكشنبه : 1ـ سيد على خامنه ‏اى قبلا در مسجد كرامت نماز مى‏خوانده و پس از اتمام نماز آياتى از قرآن را كه مورد نظرش بود تفسير مى‏نمود چند روز قبل به وى تذكرات لازم داده شده كه در مسجد مذكور نماز نخواند و جلسات او تعطيل شده است ضمنا مرتضى مطهرى ساكن تهران و قبلا در حسينيه ارشاد سخنرانى مى‏ كرده. وى يكى از افراد متعصب مذهبى است.

2ـ سيد محمد على مورد بحث پسر آيت اله ميلانى است و تحقيق مستقيم از مطهرى پيرامون اظهاراتش به حفاظت شنبه لطمه وارد مى‏ نمايد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین