|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۲۱۶۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
سفیر آمریکا در اسرائیل از جنایت‌های اخیر ارتش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان غزه دفاع کرده و گفت، پوشش‌دهی مطبوعات جهان از حوادث اخیر در غزه جانبدارانه بوده است.
 سفیر آمریکا در اسرائیل از جنایت‌های اخیر ارتش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان غزه دفاع کرده و گفت، پوشش‌دهی مطبوعات جهان از حوادث اخیر در غزه جانبدارانه بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اسرائیل از سرکوبگری و کشتار تظاهرکنندگان فلسطینیان غزه توسط ارتش اسرائیل دفاع کرد.

فریدمن در کنفرانسی با موضوع "سیاست و مطبوعات" در قدس، مطبوعات جهانی را به پوشش دهی جانبدارانه درگیری‌ها در غزه علیه اسرائیل متهم کرد.

این مقام آمریکایی که به دفاع تمام عیار از رژیم صهیونیستی معروف است، مدعی شد، پوشش‌دهی حوادث غزه از سوی مطبوعات جهانی صادقانه و عمیق نبود.

وی در توجیه قتل عام تظاهرکنندگان فلسطینی با گلوله‌های سربازان اسرائیلی گفت، ممکن است برخی انتقادات از اسرائیل درست باشد، اما هیچ یک از خبرنگار ان منتقد این رژیم نگفتند که اسرائیل چگونه و با چه روشی باید از خود دفاع می‌کرد تاکشتار در چهار هفته اخیر کمتر می‌شد.

فریدمن افزود، اگر آنچه که روی داده خطا باشد پس آنچه که درست است و باید انجام داد، چیست؟ ۹ مورد از ۱۰ گزارش درباره غزه شامل انتقادات شدید علیه اسرائیل است.

در این کنفرانس اصحاب رسانه اسرائیل، آمریکا، فلسطین، مصر، دروزی‌ها و سیاستمداران حضور داشتند.

سفیر آمریکا در اسرائیل به جانبداری تمام قد از سیاست‌های تل‌آویو از جمله درباره کرانه باختری مشهور است.

وی پیشتر گفته بود، اشغال‌گری اراضی فلسطین توسط اسرائیل یک "اشغال‌گری ادعایی" است و وی بارها تلاش کرده بود کرانه باختری را در مکاتبات رسمی آمریکا "یهودا و سامره" بنامد، این در حالی است که تنها این اصطلاح توسط اسرائیل استفاده می‌شود.

همچنین فریدمن واکنش‌های فلسطینیان درخصوص انتقال سفارت آمریکا به غزه را مورد انتقاد قرار داده و آن را "اقدامی زشت، تحریک‌آمیز و بدون توجیه" خواند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین