|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۵
کد خبر: ۲۱۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
رئیس اداره بهداشت دامپزشکی استان زنجان با اشاره به شناسایی کانون‌های تب برفکی د استان زنجان گفت: در حال حاضر واکسیناسیون بیماری تب برفکی در استان زنجان در حال انجام بوده و تحت کنترل است.
  رئیس اداره بهداشت دامپزشکی استان زنجان با اشاره به شناسایی کانون‌های تب برفکی د استان زنجان گفت: در حال حاضر واکسیناسیون بیماری تب برفکی در استان زنجان در حال انجام بوده و تحت کنترل است.

منصور صمصامی با اشاره به واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در استان زنجان اظهار کرد: واکسیناسیون مقابله با بیماری تب برفکی دامی در استان زنجان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی از بهمن ماه سال گذشته در سطح شهرستان های استان زنجان آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد تصریح کرد: واکسیناسیون در دامهای بزرگ تقریبا در مرحله پایانی است.

رئیس مرکز بهداشت دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه طرح واکسیاسیون علیه این بیماری در سطح گاوداریهای صنعتی فعال نیز انجام می شود ابراز کرد: واسیناسیون در دامهای کوچک همچنان انجام می شود.

وی با اشاره به طرح واسیناسیون علیه این بیماری امسال به دلیل در گیر بودن استانهای همجوار با این بیماری زودتر از موعد مقرر که اردیبهشت ما بود آغاز شده است بیان کرد: در بحث جابه جایی دامهای توصیه ای که به دامداران می شود چون این بیماری قابل شناسایی است از وارد کردن دامها به استان توجه جدی داشته باشند.

صمصامی با اشاره به اینکه توصیه میشود دامداران از استانهایی که با بیماریهای دامی درگیر هستند خریداری نکنند بیان کرد: در موقع خرید و دریافت اطلاعات به شبکه های بهداشتی دامپزشکی در سطح شهرستانها نیز فعال هستند مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه دامداران به توصیه های کارشناسان دامپزشکی توجه داشته باشند خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز در سطح استان زنجان نیز این بیماری وجود دارد.
رئیس مرکز بهداشت دامپزشکی استان زنجان با اشاره با اینکه در حال حاضر 20 کانون بیماری تب برفکی در سطح استان زنجان شناسایی شده است خاطر نشان کرد: فعالیت پیشگیرانه در محل کانونهای شناسایی شده انجام می شود.

وی کانونهای تب برفکی گاوی و گوسفندی شناسایی شده در استان زنجان نسبت به سایر شهرستانها بیشتر است گفت: جای نگرانی وجود ندارد و این بیماری تحت کنترل هست و تدابیر لازم در میادین دام که با اقدامات آهک پاشی و نصب بنر به منظور آگاه کردن دامداران انجام می شود.

صمصامی دامداران نیز در حال حاضر نسبت به این بیماری حساس هستند افزود: به همه شبکه های بهداشتی فعال در حوزه دام تاکید شده به محض مشاهده این بیماری با شماره 1512 تماس گرفته و گزارش دهند.

وی با اشاره به اینکه در صورت دریافت گزارش وجود بیماری تب برفکی تیمها برای انجام واکسیناسیون اعزام می شوند خاطر نشان کرد: در مورد داروی واکسیناسیون نیز هیچ کمبودی در استان نداریم و تدابیر لازم از قبل در سطح استان انجام شده است.

رئیس مرکز بهداشت دامپزشکی استان زنجان بیماری تب برفکی در استان زنجان تحت کنترل بوده و مشکلی در عملیات واکسیناسیون وجود ندارد بیان کرد: کانونهای این بیماری در سطح استان زنجان افزایش نیافته است و همه ساله مواردی از تب برفکی مشاهده می شود و خوشبختانه با تدابیر انجام شده وضعیت تحت کنترل در آمده است.

دانا: وی با تاکید بر اینکه در زمان مراجعه اکیپ های پزشکی در روستاها همکاری لازم از سوی دامداران انجام شود خاطر نشان کرد: متاسفانه در برخی از روستاها همکاری خوبی انجام نمی شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین