|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۶
کد خبر: ۲۱۶۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲
در پی استعفای هانی الملقی از سمت نخست وزیری اردن، عمر الرزاز، وزیر آموزش و پرورش این کشور که درس اقتصاد را در دانشگاه هاروارد خوانده است، مسوول تشکیل کابینه شد.
 وبگاه خبری «عمون» اردن با بیان این خبر، به نقل از منابع نزدیک به دولت اعلام کرد که الملقی استعفای خود را تقدیم کرده و از وزرای کابینه نیز خواسته تا استعفایشان را اعلام کنند.

طبق این گزارش، «عبدالله دوم» شاه اردن استعفای الملقی را پذیرفته و در ادامه «عمر الرزاز» وزیر آموزش‌وپرورش را مأمور تشکیل کابینه جدید کرده است.

اردن از چهارشنبه گذشته شاهد تظاهرات و اعتراض مردم به پیش‌نویس قانون مالیات بر در آمد بخصوص در اطراف مقر نخست‌وزیری در «امان» پایتخت و دیگر استان‌هاست.

از روز گذشته نیز خبرهایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه «عمر الرزاز» وزیر آموزش و پرورش که دانش‌آموخته اقتصاد است، برای تشکیل کابینه جدید مأمور خواهد شد. همچنین از روز گذشته اعلام شده بود که هانی الملقی امروز به دیدار شاه خواهد رفت.

معترضان مخالف قانون مالیات بر در آمد و افزایش بهای سوخت بودند و در شعارهایشان علیه دولت و پارلمان شعار دادند و خواستار انحلال آن دو شدند.

نخست‌وزیر اقتصاددان

نام کامل نخست‌وزیر جدید، «عمر احمد منیف الرزاز» است. او در دولت فعلی مستعفی، وزیر آموزش و پرورش بود. دانش‌آموخته دانشگاه هاروارد در رشته برنامه‌ریزی در اقتصاد و دارنده مدرک دکترا از دانشکده حقوق هاروارد است.

ریاست هیئت مدیره بانک ملی (البنک الاهلی) اردن، رئیس هیأت امنای صندوق توسعه ملک عبدالله دوم، رئیس انجمن راهبردهای اردن،‌ مدیریت تیم ملی مسئول تهیه راهبرد کار ملی (2011 - 2010)، مدیر کلی بیمه تأمین اجتماعی اردن (2006 - 2010) و مدیر دفتر بانک بین‌المللی در لبنان (2002 - 2006) از جمله مناصب نخست‌وزیر جدید اردن بوده است.

کشورهایی که مشمول حوزه کاری الرزاز در دوران مدیریت او در بانک بین‌المللی در لبنان بوده شامل روسیه، ایران، عربستان، یمن، لبنان، اردن، ازبکستان، ترکمنستان، استونی، بلاروس، مقدونیه و آفریقای جنوبی و... است.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین