|
|
امروز: يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۱۶۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
رسانه های مالزیایی گزارش دادند: نجیب رزاق نخست وزیر پیشین مالزی که در کانون بحران رسوایی مالی 'صندوق توسعه مالزی واحد' قرار گرفته، با به کار گیری وکلای معروف آمریکایی درصدد است به دفع اتهامات مبنی بر سوء استفاده مالی دراین پرونده بپردازد.
  رسانه های مالزیایی گزارش دادند: نجیب رزاق نخست وزیر پیشین مالزی که در کانون بحران رسوایی مالی 'صندوق توسعه مالزی واحد' قرار گرفته، با به کار گیری وکلای معروف آمریکایی درصدد است به دفع اتهامات مبنی بر سوء استفاده مالی دراین پرونده بپردازد.

به گزارش استریت تایمز وکلای شرکت حقوقی آمریکایی 'آشکرافت 'Ashcroft متعلق به 'جان اشکرافت' دادستان کل سابق آمریکا وکالت نجیب رزاق را در پرونده 'وان ام دی بی' پذیرفته اند.
هنوز مشخص نیست که نجیب چگونه با این شرکت برای استفاده از خدمات حقوقی مرتبط شده است.

تارنمای وال استریت ژورنال اما سال گذشته گزارش داد که نجیب یک شرکت حقوقی آمریکایی را به منظور مشاوره در پرونده 'وان ام دی بی' به کار گرفته است.

آشکرافت، همان شرکتی است که دولت قطر برای دفع اتهامات همسایگان عربش مانند عربستان و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد دفع اتهامات مبنی بر حمایت از تروریسم استفاده کرد.
تارنمای مالزی اینسایت نیز دراین زمینه گزارش داد که نجیب 'دیوید بویز' وکیل مبرزآمریکایی را نیز استخدام کرده است.

طبق گزارش های رسانه ای درعین حال 'هارپال سینگ گروال' Harpal Singh Grewal یکی از وکلای نجیب رزاق از گروه مشاوران حقوقی وی خارج شده و فرد جدیدی جایگزین وی شده است.
گفته می شود 'مایکل بویز' وکالت دولت آمریکا را در پرونده قضایی علیه مایکروسافت تحت عنوان ' آنتی تراست' برعهده داشت.

مالزی اینسایت دیگر رسانه مالزیایی دراین زمینه نوشت: منابع ناشناس اعلام کردند که نجیب همچنین 'متیو شوارتز' Matthew Schwartz دادستان آمریکا را نیز در تیم حقوقی اش مورد مشورت قرار داده است.

طبق این گزارش گروه مشاوران حقوقی و وکلای آمریکایی قرار است بزودی با نجیب رزاق در کوالالامپور پایتخت مالزی دیدار و گفت وگو داشته باشند.

نهادهای قضایی مالزی یک پرونده حقوقی برای بررسی سرنوشت مبهم 1.7 میلیارد دلار دارایی های صندوق توسعه مالزی واحد تشکیل داده اند.

طبق گزراش رسانه های مالزی، این پرونده در پی شکایت ها در مورد پولشویی بیش از 4.5 میلیارد دلار سرمایه که از طریق این صندوق و همکاری شبکه بانکی و شرکت های شل که در آمریکا و دیگر کشورها مستقر است، تشکیل شده است .

پس از آنکه نجیب رزاق نخست وزیر پیشین مالزی و رهبر ائتلاف باریسان نشنال قدرت را در چهاردهمین انتخابات سراسری از دست داد، بازرسان کمیسیون ضد فساد مالزی نقش نجیب در رسوایی مالی صندوق توسعه مالزی واحد' وان ام دی بی' را مورد بررسی قرار داده اند.

بازرسان این کمیسیون هفته گذشته در دو نوبت و جلسات طولانی مدت درمورد پروژه 'صندوق توسعه مالزی واحد' از نجیب رزاق بازجویی کردند.

همچنین قرار است 'روسماه منصور' همسر نجیب نیز برای پاسخگویی به سوالات بازرسان ، به کمیسیون احضار شود.

مالزی از سال 2015 شاهد اخباری از بزرگترین رسوایی مالی دولت پیشین (نجیب رزاق) تحت عنوان پروژه «شرکت توسعه مالزی واحد» (1MDB) بوده، اما اکنون با روی کار آمدن دولت جدید ابعاد مختلفی از این رسوایی به ویژه نقش شرکت عربستانی 'پتروسعودی' در آن بررسی شده است.

نجیب در سال 2009 به عنوان نخست وزیر مالزی ششم مالزی، برای طرح‌های عمرانی کشور، «شرکت توسعه مالزی واحد» (1MDB) را بنیان گذاری و خود را رئیس هیئت مدیره آن کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین