|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۳
کد خبر: ۲۱۶۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
فاحش ترین ادعای ترامپ در روز 31 مه (10 خرداد) اتفاق افتاد و وی در توئیتی نوشت که هیچگاه جیمز کومی رئیس سابق اف بی آی را بخاطر پرونده روسیه اخراج نکرده است.
  تارنمای روزنامه واشنگتن پست نوشت براساس بانک اطلاعاتی 'فَکت چِکِر'، دونالد ترامپ در 497 روز ریاست جمهوری خود 3 هزار و 251 ادعای اشتباه یا گمراه کننده داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، روزنامه واشنگتن پست افزود: این میزان اشتباه یعنی این که وی بطور متوسط بیش از 6.5 ادعای اشتباه در هر روز داشته است. زمانی که پروژه 'فکت چکر' شروع شد در 100 روز اول میانگین ادعاهای ترامپ 4.9 در روز بود. اما تعداد ادعاهای او در روز درحالیکه به پانصدمین روز ریاست جمهوری او نزدیک می شویم، افزایش یافته است.

بانک اطلاعاتی 'فکت چکر' پروژه واشنگتن پست است که گفته های مشکوک ترامپ را تحلیل، طبقه بندی و ردیابی می کند.

در ماه مه (اردیبهشت-خرداد)، تعداد ادعاهای رئیس جمهوری به 8 مورد در روز رسید، این میزان شامل 35 ادعای وی در سخنرانی در نشویل ایالت تنسی آمریکا در 29 مه (8 خرداد) نیز می شود.

فاحش ترین ادعای ترامپ در روز 31 مه (10 خرداد) اتفاق افتاد و وی در توئیتی نوشت که هیچگاه جیمز کومی رئیس سابق اف بی آی را بخاطر پرونده روسیه اخراج نکرده است.

اما رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با 'ان بی سی' دو روز پس از اخراج کومی، گفته بود: زمانی که تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم به خودم گفتم این مساله روسیه، بین ترامپ و روسیه یک داستان ساختگی است.

ایرنا نوشت:ترامپ تمایل به تکرار چندین باره بسیاری از گفته های غلط یا گمراه کننده خود دارد. حداقل 122 ادعا ثبت شده که رئیس جمهوری آمریکا دست کم سه بار آنها را تکرار کرده است.

تقریبا یک سوم (931 مورد) ادعاهای ترامپ مربوط به مسائل اقتصادی، مشاغل و توافقات تجاری است. مشاغلی که پیش از ریاست جمهوری وی ایجاد شدند یا تصمیمات شرکتی را بدون اینکه نقشی در آنها داشته باشد، بارها به گونه ای القا کرده که وی این اقدامات را انجام داده است. او به 'موفقیت های خارق العاده' در زمینه افزایش مشاغل اظهار داشته، هرچند رشد سالیانه مشاغل در زمان ریاست جمهوری او کندتر از 5 سال گذشته دوره اوباما پیش رفته است.

موضوع مهاجرت از دیگر زمینه های ادعاهای گمراه کننده ترامپ است که اکنون مجموع آن 379 مورد است. برای مثال، رئیس جمهوری 19 بار در سه ماه گذشته اشتباها ادعا کرده دیوار مرزی با مکزیک ساخته شده درحالیکه کنگره تامین مالی آن را نپذیرفته است.

ادعاهای گمراه کننده درباره مالیات به مرز299 مورد رسیده و این زمینه نیز جنبه معمول در سخنرانی های ترامپ پیدا کرده است. وی 75 بار به اشتباه اعلام کرده که بزرگترین اصلاح مالیاتی را در تاریخ آمریکا انجام داده درحالیکه از این لحاظ در جایگاه هشتم است.

ترامپ در پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، 265 مورد ادعا داشته که از ادعاهای اغراق آمیز مانند 'بدتر از واترگیت' و 'مک کارتیسم' در تفسیر آن استفاده کرده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین