|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۱۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
گروه‌های حقوق بشری و حامیانشان در شهرهای سراسر آمریکا به منظور اعتراض به سیاست دولت ترامپ در جدا کردن کودکان مهاجر آمریکای مرکزی از والدینشان تظاهرات کردند.
 گروه‌های حقوق بشری و حامیانشان در شهرهای سراسر آمریکا به منظور اعتراض به سیاست دولت ترامپ در جدا کردن کودکان مهاجر آمریکای مرکزی از والدینشان تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ در این تظاهرات صدها نفر از جمله در مقابل مقر وزارت دادگستری آمریکا در شهر واشنگتن شعار می‌دادند "خانواده‌ها به همدیگر تعلق دارند".

این معترضان دولت آمریکا را متهم به نقض حقوق بشر و ترساندن کودکان با اهداف سیاسی کردند.

جسیکا مورالس، رئیس گروه فعال حامی مهاجرت به نام گروه "ما به یکدیگر تعلق داریم"، گفت: این درحقیقت یک وضعیت اضطراری است و هر روز کودکان بیشتری از والدینشان جدا می‌افتند و دولت ترامپ باید فورا این سیاست را متوقف کنند.

این اعتراضات بعد از آن راه افتاد که دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اذعان کرد که از ماه اکتبر تاکنون موجب جدا شدن اعضای صدها خانواده‌ای شده است که از مرزهای جنوبی بدون اوراق مهاجرتی گذر کردند.

ماه گذشته میلادی جف سشنز، دادستان کل آمریکا رسما اعلام کرد که سیاست بازداشت و جدا کردن همه والدین از کودکان در صورتی که به طور غیرقانونی از مرز عبور کنند، اجرا می‌شود.

دولت آمریکا گفته این سیاست برای بازدارندگی در برابر مهاجرت غیرقانونی لازم و ضروری است اما منتقدان می‌گویند این بی رحمی در حق پناهجویان و آوارگانی است که از خشونت‌ها در منطقه آمریکای مرکزی فرار می‌کنند.

بوستاوو هورس، مدیر اجرایی یک گروه دیگر حامی مهاجران با نام CASA گفت: این دادستان کل تصمیم گرفته که بچه‌های ما را از والدینشان جدا کنند و این غیراخلاقی و یک جرم است و ما قرار نیست که آن را بپذیریم.

این در حالی است که اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا اعلام کرده که برای جلوگیری از این سیاست یک شکایت ثبت کرده و این اقدامات را نقض حقوق بشر توصیف کرد.

این اتحادیه در بیانیه‌ای گفت: جدا کردن خانواده‌ها از هم غیرضروری و بی‌رحمی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین