|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۲۱۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
مردم فلسطین در راهپیمایی‌های بازگشت تمرین می‌کردند که ما شاهد جمعه باشکوهی در روز جهانی قدس در سرزمین‌های 1948 و 1967 و در سرزمین غزه و کرانه باختری خواهیم بود.
 رییس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس تاکید کرد: قطعا انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس انگیزه مضاعفی را برای حمایت از قدس شریف ایجاد کرده. است.

سردار رمضان شریف، رییس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس در نشست خبری خود و در توضیح برگزاری مراسم روز جهانی قدس اظهار کرد: امسال چهلمین روز قدس را در بیش از 900 شهر کشورمان و بخش عمده‌ای از بلاد اسلامی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به انتقال سفارت آمریکا به قدس هم گفت: قطعا انتقال سفارت آمریکا به قدس انگیزه مضاعفی را برای حمایت از فلسطین ایجاد کرده و قطعا شرارههای خشم امت اسلامی از این اقدام جنایتکارانه فرصت مناسبی برای عکسالعمل علیه رژیم صهیونیستی است.

وی در ادامه با بیان این که روز جهانی قدس سال 97 در شرایطی برگزار می‌شود که شاهد شکست فتنه داعش و تروریست‌ها که توسط آمریکا، صهیونیست‌ها و حامیان منطقه آنها یاد شده هستیم اظهار کرد:‌ شاید مهمترین حاشیه امنی که برای رژیم صهیونیستی بعد از رفتار داعش و تروریست‌ها در منطقه شامات بود ، امسال پایان یافته است و شرایط جدیدی برای حمایت از آرمان فلسطین ایجاد شده است.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های روز قدس امسال جذب برتر جبهه مقاومت است که با جنگیدن ، عزم و اراده منسجم توانسته نیرویی تازه را بر جبهه مقاومت ایجاد کند. درواقع توانمندی در شرایط بهتری نسبت به سال قبل قرار گرفته است.

رمضان شریف همچنین اظهار کرد:‌ برای اولین بار است که در 70 سالی که از اشغال سرزمین مقدس فلسطین می‌گذرد شاهد نشان دادن ضربه شست قابل توجه و معنادار از بلندی‌های جولان به رژیم صهیونیستی بودیم و تمام کسانی که مسائل سیاسی و نظامی را تحلیل می‌کنند به اهمیت این اقدام واقف هستند.

وی همچنین به طراحی آمریکا که تحت عنوان معامله قرن مطرح شد ، گفت: ما شاهد انتقال سفارت آمریکای جنایتکار به بیت‌المقدس بودیم که با این اقدام آمریکا  در انزوا قرار گرفت اما آنچه اتفاق افتاد و مسلما این بود که همه کسانی که به میانجیگری آمریکا دل بسته بودند فهمیدند که آنها حامی رژیم صهیونیستی هستند.

وی اظهار کرد: مساله دیگر اقدام بسیار ابتکاری  و تاثیر گذاری بود که مردم فلسطین و صاحبان اصلی این سرزمین در 10 جمعه منتهی به روز جهانی قدس با حضور در راهپیمایی‌های بازگشت که بسیار برای آنها هم هزینه دار بود و بیش از 120 شهید و 2 هزار زخمی را تقدیم کردند مصمم بودن آنها برای بازگشت به سرزمین‌ مادری‌شان را نشان داد.

رمضان شریف همچنین بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های قدس امسال این است که شفاف شدن جبهه حامیان رژیم صهیونیستی در اقصی نقاط عالم مشخص شد و فصل جدیدی در مبارزات فلسطینی‌ها آغاز شده است و مردم فلسطین مشخص کردند کسانی که پیدا و پنهان از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کردند دست آنها رو شده است و پتانسیل جدیدی در اختیار آرمان مقدس فلسطین قرار گرفته که سرمایه ارزشمندی است.

وی ادامه داد: مردم فلسطین در راهپیمایی‌های بازگشت تمرین می‌کردند که ما شاهد جمعه باشکوهی در روز جهانی قدس در سرزمین‌های 1948 و 1967 و در سرزمین غزه و کرانه باختری خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد:‌اطلاعات میدانی ما حکایت  از مهیا شدن مردم فلسطین ، صرف نظراز گروهها بوده که آنها برای راهپیمایی روز قدس امسال و حضوری باشکوه عزم خود را جزم کرده‌اند.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس در ادامه ابراز کرد: همه قرائن و شواهد میدانی حاکی از آن است که به زودی فرزندان با انگیزه و شجاع مردم فلسطین سنت‌های پوشالی بین خود و سرزمین‌های مادری‌شان را در هم می‌شکنند و به میهن خود باز می‌گردند و شاهد خواهیم بود که کلیدهای به  یاد ماندنی خانه‌های مردم فلسطین مصداق‌هایی برای  بازگشایی قفل‌های شهرک‌های صهیونیست‌ها خواهد بود و اینها شعار نیست وعده الهی برای امتی است که در صحنه هستند.

رمضان شریف اظهار کرد:‌ بدون شک مهمترین مشکل جهان اسلام این رژیم نژادپرست و کودککش است که  در این نقطه از جهان اسلام توسط مستکبرین تعبیه شده است. تمام این 70 سال به سمت درگیری ، جنگ و خونریزی و ورود گروههای القاعده، جبهه النصره و غیره بوده است همه محصول وجود رژیم منحوسی به اسم رژیم صهیونیستی است.

وی یاد آور شد: مردم ما فراموش نمی‌کنند که صهیونیست‌ها در خیابان‌های تهران ، دانشمندان هسته‌ای را ترور کردند، بخش عمده‌ جنایات ساواک با حمایت صهیونیست‌ها انجام شد و حامیان اصلی خاندان پهلوی رژیم صهیونیستی بود که امسال پشتیبان آل سعود و حکومت‌های بحرین و امارات بود.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه فلسطین و قدس در ادامه اظهار کرد: بیش از 5300 عکاس، خبرنگار و تصویربردار داخلی و خارجی راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور را پوشش خبری خواهند داد که از این تعداد بیش از 160 عوامل رسانه‌ای خارجی از شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی و خبرگزاری‌های مختلف در این مراسم حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد:‌ در راهپیمایی امسال آدمک‌های صهیونیستی و آمریکایی به عنوان نماد استکبار و پلاکاردهایی علیه اقدام رذیلانه در  انتقال سفارت قدس به نمایش در می‌آید.

وی با بیان اینکه 10 مسیر برای راهپیمایی روز قدس از سمت مساجد به سمت دانشگاه تهران در نظر گرفته شده و از ساعت 10:30 صبح جمعه در تهران مراسم راهپیمایی آغاز می‌شود، گفت: بیش از 300 غرفه فرهنگی و اطلاع رسانی هم در حاشیه مراسم راهپیمایی با همکاری دستگاه‌ها و نهادها برپا خواهد شد و همچنین بیش از 45 سخنران ملی برای ایراد سخن و ارائه تحلیل به استانهای کشور اعزام و به عنوان سخنرانان پیش از خطبه نماز جمعه خواهند بود.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس خاطر نشان کرد:‌شعار محوری امسال ؛ "روز جهانی قدس"، "پیروزی جبهه مقاومت، شکست جبهه آمریکایی - صهیونیستی" ، "عزم ملت فلسطین برای بازگشت" است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین