|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۱۵۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
طبق این گزارش، مواضع مختلفی درباره این درخواست وجود دارد که گفته شده میشل عون با این موضوع مخالف نیست اما ماریا عون، نماینده "جریان ملی آزاد"، آن را آغاز تنش می‌داند.
 نخست‌ وزیر لبنان دریافت پست وزارتی جدای از حزب "المستقبل" را خواستار شد.

  به نوشته روزنامه عربستانی الشرق‌الاوسط» چاپ لندن ، سعد الحریری،  نخست‌ وزیر لبنان نیز طبق خواسته میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان برای سهمیه وزارتی جدای از  حزب "جریان ملی آزاد" در دولت جدید ، خواستار دریافت پست وزارتی جدای از حزب المستقبل شد.

طبق این گزارش، مواضع مختلفی درباره این درخواست وجود دارد که گفته شده میشل عون با این موضوع مخالف نیست اما ماریا عون،  نماینده "جریان ملی آزاد"، آن را آغاز تنش می‌داند.

همانطور که سهمیه رئیس‌جمهور در دولت‌های قبل عرف بوده، اکنون سهمیه نخست‌وزیر نیز باید اضافه شود؛ به عبارت دیگر عدم دستیابی نخست‌وزیر به این سهمیه در دولت‌های قبل بدان معنا نیست که این موضوع باید به یک عرف تبدیل شود بلکه بالعکس، انتظار می‌رود به جای اینکه رئیس‌جمهور از پنج سهمیه برخوردار باشد هر کدام از آنها سه سهمیه داشته باشند.

این روزنامه سعودی ادامه داد: همانطور که سهمیه وزارتی میشل عون جدای از حزب "جریان ملی آزاد" وابسته به وی، در قانون اساسی نیامده، بنابراین سعد الحریری نیز باید از سهمیه وزارتی جدای از جریان المستقبل برخوردار باشد تا توازن دولت حفظ شود. در نهایت مأموریت تشکیل دولت بر عهده الحریری و عون است.

یک منبع آگاه گفت: سهمیه‌های رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر بر روند توزیع پست‌ها میان ائتلاف‌های پارلمانی تأثیر منفی نخواهد گذاشت و  به جای اینکه رئیس‌جمهور از پنج سهم در این خصوص برخوردار باشد راه‌حل آن است که سه سهمیه به میشل عون و سه سهمیه به نخست‌وزیر داده شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین