|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۲۱۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰
ارزش سهام مایکروسافت برای اولین بار در سه سال گذشته، از آلفابت گوگل پیشی گرفت. این شرکت با 753 میلیارد دلار دارایی، در رتبه سوم ارزشمندترین شرکت‌های جهان قرار دارد.
 ارزش سهام مایکروسافت برای اولین بار در سه سال گذشته، از آلفابت گوگل پیشی گرفت. این شرکت با 753 میلیارد دلار دارایی، در رتبه سوم ارزشمندترین شرکت‌های جهان قرار دارد.

موسسه تحلیل بازار مورگان استنلی، سال گذشته پیش بینی کرده بود که مایکروسافت در سال 2018 با افزایش قیمت سهام روبرو شده و ارزش هر سهم این شرکت، به 102 دلار خواهد رسید. پس از آن، ارزش سهام مایکروسافت، در حوزه رایانش ابری، با روند روبه رشدی روبرو شد. امروز مایکروسافت تقریبا توانسته رشدی برابر 45 درصد افزایش قیمت سهام را در این بازار پرچالش بدست آورد. در حال حاضر نیز ارزش هر سهم این شرکت ردموندی، 98 دلار است. این رشد ارزش سهام، علاوه بر اینکه رتبه مایکروسافت را در بازار سهام، به جایگاه خوبی رسانده، این شرکت را از زیر سایه شرکت مادر گوگل، آلفابت بودن نیز خارج کرده است. مایکروسافت و آلفابت، هم‌اکنون به ترتیب ارزشی برابر 753 میلیارد و 739 میلیارد دلار در بازار دارند. مایکروسافت برای اولین بار در سه سال گذشته توانسته در این بازار پررقابت از گوگل پیشی بگیرد که این موفقیت، مزیت‌هایی را برای ردموندی‌ها به همراه خواهد داشت.

هر دو شرکت، جزو برترین شرکت‌های حوزه فناوری بوده و چشم‌اندازی تریلیون دلاری در آینده نزدیک دارند. در حال حاضر، اپل و آمازون، به ترتیب با 924 میلیارد دلار و 783 میلیارد دلار ارزش، در رتبه‌های اول و دوم این جدول قرار دارند. در طی چند سال گذشته، آمازون نیز رشد سریعی داشته و توانسته ارزش سهام خود را به خوبی افزایش دهد. این افزایش ارزش سهم، به‌ویژه در جمعه سیاه سال جاری میلادی، اتفاق افتاد و جف بزوس را تبدیل به ثروتمندترین فرد جهان کرد. اپل نیز که پیش‌بینی می‌شد در سال 2018، به اولین شرکت تریلیون دلاری جهان تبدیل شود، با رشد خوبی روبرو شده است. مایکروسافت به طور خاص، با زیر ساخت‌های رایانش ابری خود نیز توانسته موفق شود و رتبه خود را ارتقا دهد. در حال حاضر، رقابت بین آمازون، مایکروسافت و گوگل شدید است و باید ببینیم در سال بعد، کدام شرکت می‌تواند رهبری بازار را به دست آورد. آیا اپل همچنان در رتبه اول باقی‌ خواهد ماند؟
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین