|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۱۵۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
امروزه تولید پهپاد‌ها و رونق صنعت هوایی برای اغلب کشور‌ها اهمیت بسیاری دارد و ایران هم در تولید پهپاد‌ها فعال ظاهر شده است.
 امروزه تولید پهپاد‌ها و رونق صنعت هوایی برای اغلب کشور‌ها اهمیت بسیاری دارد و ایران هم در تولید پهپاد‌ها فعال ظاهر شده است.

امروزه تولید پهپاد‌ها و رونق صنعت هوایی و هوانو‌ردی برای اغلب کشور‌ها اهمیت بسیاری دارد خوشبختانه کشور ایران هم از این قاعده مستثنی نبوده است و توانسته در حوزه پهپاد‌ها و هوایی رشد چشم‌گیری داشته باشد که در این بسته خبری به معرفی چند نمونه از این پهباد‌های ساخته شده ایرانی می‌پردازیم.

طراحی پپادی با مداومت پروازی
درنا نسل جدیدی از پهباد‌های ساخته شده ایرانی است این پهباد به دلیل مداومت پرواز و افزایش بردی اهمیت بسیاری پیدا کرده است؛ بدنه این پهباد به شکل استوانه‌ای مکعبی شکل و از یک سطح افقی تشکیل شده و دم آن هم پایین‌تر از سطح عمومی قرار گرفته است.
پهباد درنا که نام دیگر مهاجر ۳ است با سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت توان پرواز تا ۳ ساعت را دارد و نسبت به نمونه قبلی خود بیشتر پرواز می‌کند.

استفاده از پهپاد ها برای شناسایی اهداف
یکی از مواردی که در صنایع دفاعی کشور به آن توجه می‌شود چگونگی پرواز پهباد است؛ پهباد مهاجر ۴ برای عملیات‌های مراقبت‌هوایی و همچنین شناسایی اهداف طراحی شده است؛ بدنه این پهباد به شکل مدور و بال‌های آن در پایین بدنه تعبیه شده است مصرف سوخت این پهباد بسیار کم است و می‌تواند با سوخت کم تا ۷ ساعت پرواز کند؛ پهباد مهاجر در یگان‌های مختلف نظامی به کار گرفته می‌شود و حتی در برخی از ماموریت‌های نظارت هوایی بر ناو‌های آمریکایی در آب‌های خلیج فارس هم شرکت داشته است همچنین این پهباد قادر است فعالیت‌های غیر نظامی مانند فوتوگرامتری را انجام دهند.

به کار گیری پهپاد ها در اهداف شناسایی
صادق نام جدیدی از پهباد‌ها است که در فعالیت‌های تصویربرداری و فوتوگرامتری مورد استفاده قرار می‌گیرد این پهباد مزیت‌های بسیاری همچون کاهش سرعت واماندگی پهباد همچنین امکان پرواز با سرعت کم برای گشت زنی را دارد.
پهباد صادق تا ۱۵ هزار پا می‌تواند ارتفاع گرفته و ۶ ساعت به طور مداوم پرواز کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین