|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۸
کد خبر: ۲۱۵۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به اینکه در آینده مراکز علمی کاربردی در چهار سطح طبقه‌بندی می‌شوند، گفت: بر اساس سطح‌بندی مراکز امتیازاتی را برای آنها در نظر می‌گیریم. مراکزی که در سطح یک قرار می گیرند، پرداختی بالاسری آنها به دانشگاه به میزان یک سوم کاهش پیدا می کند.

 دکتر محمدحسین امید در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: در آینده یکی از معیارهای ارزیابی مراکز علمی کاربردی میزان اشتغال دانش آموختگان آنها خواهد بود.

وی افزود: به دنبال این هستیم تا تمامی مراکز را موظف کنیم در کنار مرکز علمی کاربردی و کوتاه مدت، مرکز رشد و نوآوری را دایر کنند.

امید به راه‌اندازی کلینیک‌های مشاوره شغلی و کارآفرینی در دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی سطح کشور اشاره کرد و گفت: در این مراکز اساتید برجسته و کارآفرینان موفق کشور به دانش‌آموختگان خودمان و سایر دانشجویان استان مشاوره کارآفرینی می‌دهند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با تاکید بر مهارت‌محوری در این دانشگاه، تصریح کرد: معتقدیم دانشجویان دوره‌های مهارتی از ضریب اشتغال‌پذیری بالایی برخوردارند.

وی با اشاره به فعالیت‌های نظارتی در این دانشگاه، گفت: از سال 95 معاونت نظارت در این دانشگاه راه‌اندازی شد که از این زمان بازرسی‌ها از مراکز علمی کاربردی 10 برابر شده است. از دانشجویان می‌خواهیم در صورت مشاهده تخلفات آن را به ما گزارش کنند.

امید با بیان اینکه تعداد مراکز علمی کاربردی کشور از 1100 مرکز به 600 مرکز کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: بر اساس سیستم‌های فعلی تنها به دنبال توسعه کیفی دانشگاه هستیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در پایان خاطرنشان کرد: ادغام دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با دانشگاه علمی‌ کاربردی مطرح نبوده و نیست، اما در بحث هماهنگی و هم‌افزایی در سطوح سیاست‌گذاری، بخشی از کار اتفاق افتاده و بخشی نیز در حال اتفاق است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین