|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۱۵۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
این موضوع در جلسه امروز هیات دولت مطرح شد و باعث تاسف و نگرانی دولت بود به همین جهت علاوه بر مسئولیتی که وزیر آموزش و پرورش بر عهده دارد، به او از سوی هیات وزیران ماموریت داده شد که با قاطعیت و دقت مساله را با سرعت دنبال کند.تا اگر منطبق با قانون باید مجازاتی صورت بگیرد در اولین زمان انجام شود.
اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه نهم خرداد ماه ۱۳۹۷) هیات دولت در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

مشروح گفت‌وگوهای محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس‌جمهور، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی، معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

اعتصاب کامیون داران در بازار میوه و سبزی چندان موثر نبوده است

محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی گفت: اعتصاب کامیون داران در مبادی بندری تاثیراتی داشته، اما این اقدام در بازار میوه و سبزی چندان موثر نبوده است. وی درباره تاثیر اعتصاب کامیون داران بر حمل محصولات کشاورزی اظهار کرد: اعتصاب کامیون داران در مبادی بندری تاثیراتی داشته در حالی که این اقدام در بازار میوه و سبزی چندان موثر نبوده است.

نمی‌دانیم هدف از طرح سوال از رییس‌جمهور چیست

محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور در مورد اصرار برخی نمایندگان مجلس برای طرح سوال از رییس‌جمهور، گفت: این یک دور باطل است و وقت دولت و مجلس را می‌گیرد. وی با بیان  اینکه کاری که در مجلس درباره سوال از رییس‌جمهور مطرح شده است، سابقه ندارد و مبنای حقوقی به آن معنا هم ندارد، اظهار کرد: ما به لاریجانی رییس مجلس نامه نوشتیم که درباره مسائل کشور باید از وزرای مربوطه سوال شود. سوالاتی که در کمیسیون‌ها یک بار از حد نصاب افتاده است، مطرح کردن آن به شکل و زبان دیگری وقت دولت و مجلس را می‌گیرد.

توتال هنوز ۵۰ روز برای خروج از ایران و کسب مجوز از امریکا فرصت دارد

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت گفت: از لحاظ بیمه، کشتیرانی، دریافت پول و مشتریان نفتی توافق با اروپا برای ایران به ویژه حوزه نفتی مهم خواهد بود. وی در ارتباط با  اقدامات صورت گرفته در جهت فروش نفت خام اظهار کرد: حتما اقداماتی که می‌خواهیم انجام بدهیم را  نمی‌گویم چون ترامپ می فهمد و علیه‌ش کار می‌کند؛ اما حتما ما کارهایی در این راستا انجام داده‌ و تلاش‌هایی صورت داده‌ایم که تا جایی که ممکن است این مشکل را برطرف کنیم.

دولت بطحائی را مأمور پیگیری حادثه تعرض به دانش‌آموزان کرد

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت با اشاره به طرح موضوع حادثه تعرض به تعدادی از دانش‌آموزان در یکی از مدارس تهران در جلسه امروز هیات دولت، اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش از سوی هیات وزیران برای پیگیری هر چه سریعتر موضوع مامور شد. وی در پاسخ به سوال درباره اقدامات انجام شده از سوی هیات دولت برای پی‌گیری حادثه تعرض به تعدادی از دانش‌آموزان پسر در یکی از مدارس تهران، گفت: این موضوع در جلسه امروز هیات دولت مطرح شد و باعث تاسف و نگرانی دولت بود به همین جهت علاوه بر مسئولیتی که وزیر آموزش و پرورش بر عهده دارد، به او از سوی هیات وزیران ماموریت داده شد که با قاطعیت و دقت مساله را با سرعت دنبال کند.تا اگر منطبق با قانون باید مجازاتی صورت بگیرد در اولین زمان انجام شود.

واکنش "ابتکار" به ماجرای مدرسه غرب تهران

معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با بیان اینکه مجلس باید هر چه زودتر قانون حمایت از کودکان و نوجوانان را در صحن علنی بررسی کند، گفت: علاوه بر قانون، به آموزش کودکان و نوجوانان در زمینه آسیب‌های اجتماعی نیازمندیم. وی با اشاره به اینکه موضوع تعرض به دانش‌آموزان در یکی از مدارس غرب تهران در جلسه امروز دولت مطرح شد که دولت و وزیر آموزش و پرورش موضع خیلی محکمی در این زمینه داشتند، اظهار کرد: من هم در این باره صحبت کرده و دو راهکار معرفی کردم.

افت کیفیت اینترنت حق ‌الناس است

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما افت سرعت نداشته‌ایم، اما شاهد کاهش کیفیت بودیم که امیدواریم به زودی برطرف شود؛ افت کیفیت اینترنت حق‌الناس است. وی افزود: با توجه به حکم قضایی صادره برای فیلترینگ  تگلرام سازمان تنظیمات مقرارات اشکالاتی را در مورد سرعت اینترنت جمع آوری کرد که  جلسه‌ای با شرکت‌های اینترنتی داشتیم راه‌کارهایی برای رفع افت کیفتی که در سرویس‌های اینترنتی ایجاد شده بود اندیشیده  و استفاده از روش‌هایی که کیفیت را بهبود ببخشد، آغاز شد.

دولت دخالتی در انتخاب رییس مجلس نداشت/به لاریجانی تبریک می‌گوییم

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس‌جمهور با اشاره به اینکه انتخابات رییس و نواب مجلس یک مساله داخلی است و مربوط به خود نمایندگان مجلس است، گفت: طبیعتا دولت هیچ مداخله‌ای در این زمینه نداشته است. وی با بیان اینکه خود نمایندگان مجلس تشخیص دادند که لاریجانی را مجدد به عنوان رییس و پزشکیان و مطهری را به عنوان نواب رییس انتخاب کنند، اظهار کرد: به رییس و نواب رییس مجلس بابت این انتخاب تبریک عرض می‌کنم. امیری تصریح کرد: توقع داریم کماکان تعامل دولت و مجلس فزآینده شود زیرا در این شرایط به همکاری سه قوا نیاز داریم. ما تلاش می‌کنیم که تعاملات دو قوه را ارتقا ببخشیم.

مشکلی برای تامین ارز کاغذ مورد نیاز مطبوعات نداریم

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای تامین ارز کاغذ مورد نیاز مطبوعات مشکلی نداریم و کاغذها را با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومان تصویب شده خریداری خواهیم کرد. وی در ارتباط با اساسنامه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، اظهار کرد: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی سال گذشته مصوبه‌ای در ارتباط با اساسنامه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد داشتند که پیگیری‌های لازم در ارتباط با آن انجام نشده بود. امسال این اساسنامه تصویب شد که طبعا به کمک این اساسنامه شرایط استقرار کانون‌ها در چارچوب قانون مهیاتر می‌شود.

همچنین هیأت وزیران در جلسه در جلسه امروز خود به ریاست روحانی با پرداخت تسهیلات بانکی برای نوسازی و جایگزینی خودروهای تجاری فرسوده موافقت کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین