|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۲۱۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
در جریان انتخاب ریاست مجلس که به مرحله دوم کشیده شده بود، از مجموع ۲۷۹ رای اخذ شده، محمدرضا عارف ۱۲۳ رای و علی لاریجانی ۱۴۷ رای کسب کرده و آرای باطله ۹ رای اعلام شد و بر این اساس و طبق اعلام علی لاریجانی وی در سومین سال فعالیت مجلس دهم رییس مجلس باقی ماند.
علی لاریجانی با اختلاف ۲۴ رای نسبت به محمدرضا عارف رییس مجلس باقی ماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، در جریان انتخاب ریاست مجلس که به مرحله دوم کشیده شده بود، از مجموع ۲۷۹ رای اخذ شده، محمدرضا عارف ۱۲۳ رای و علی لاریجانی ۱۴۷ رای کسب کرده و آرای باطله ۹ رای اعلام شد و بر این اساس و طبق اعلام علی لاریجانی وی در سومین سال فعالیت مجلس دهم رییس مجلس باقی ماند.

چهار کاندیدای نواب رییس مجلس

چهار نماینده مجلس از سه فراکسیون سیاسی برای نائب ریبسی اول و دوم نامزد شدند.

 بعد از انتخاب علی لاریجانی رییس سومین دوره انتخابات ریاست مجلس دهم، چهار نماینده به عنوان  کاندیدای نواب رییس معرفی شدند.

بر این اساس مسعود پزشکیان و علی مطهری از فراکسیون امید، عبدالرضا مصری از فراکسیون ولایی و هادی قوامی از فراکسیون مستقلین برای نائب رییسی مجلس کاندیدا شدند.

همچنین محمد دهقان از فراکسیون ولایی و عزت الله یوسفیان ملا از فراکسیون مستقلین انصراف دادند.

مطهری و پزشکیان نواب رییس مجلس شدند

مسعود پزشکیان به عنوان نائب رییس اول و علی مطهری به عنوان نائب رئیس دوم انتخاب شدند.

 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز نتایج آرای نمایندگان درباره انتخاب نواب رییس را  اعلام کرد.

بر این اساس از ۲۷۹ رای اخذ شده پزشکیان با ۱۵۷ رای و مطهری با ۱۴۳ رای به عنوان نواب اول و دوم انتخاب شدند.

عبدالرضا مصری نیز ۱۳۴ رای و هادی قوامی نیز ۸۱ رای کسب کردند.

علی مطهری و مسعود پزشکیان گزینه‌های فراکسیون امید، عبدالرضا مصری گزینه فراکسیون ولایی و هادی قوامی  گزینه پیشنهادی فراکسیون مستقلین برای تعیین نواب رییسی مجلس در سومین دوره انتخابات هیات رییسه مجلس بودند.

عارف به لاریجانی تبریک گفت

رییس فراکسیون امید مجلس با حضور درجایگاه هیات رییسه انتخاب مجدد علی لاریجانی به ریاست مجلس را تبریک گفت.

 محمدرضا عارف که رقیب اصلی علی لاریجانی در انتخابات هیات رییسه بود، با حضور در جایگاه هیات رییسه کسب مجدد کرسی ریاست مجلس را به علی لاریجانی تبریک گفت.

وی همچنین انتخاب مجدد مطهری و پزشکیان به عنوان نواب رییس مجلس را تبریک گفت و با آنها مصافحه کرد.


 در پایان جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، هیات رئیسه جدید مجلس برای سال سوم شامل علی لاریجانی، مسعود پزشکیان، علی مطهری، بهروز نعمتی، محمد آشوری، اسدلله عباسی، اکبر رنجبرزاده، علیرضا رحیمی، احمد امیرآبادی، وکیلی،‌ علی اصغر یوسف نژاد و امیرحسین قاضی زاده هاشمی سوگند یاد کردند. 

متن سوگند اعضای هیات رئیسه دائم به شرح زیر است:

"من به عنوان عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خود را برای اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل در انجام وظایف به‌کار گیرم و از هرگونه اقدام مخالف آیین‌نامه اجتناب نمایم."

معاون پارلمانی رییس‌جمهور :

دولت دخالتی در انتخاب رییس مجلس نداشت/به لاریجانی تبریک می‌گوییم


معاون پارلمانی رییس‌جمهور با اشاره به اینکه انتخابات رییس و نواب مجلس یک مساله داخلی است و مربوط به خود نمایندگان مجلس است، گفت: طبیعتا دولت هیچ مداخله‌ای در این زمینه نداشته است.

 حسینعلی امیری امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان اینکه خود نمایندگان مجلس تشخیص دادند که لاریجانی را مجدد به عنوان رییس و پزشکیان و مطهری را به عنوان نواب رییس انتخاب کنند، اظهار کرد: به رییس و نواب رییس مجلس بابت این انتخاب تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: توقع داریم کماکان تعامل دولت و مجلس فزآینده شود زیرا در این شرایط به همکاری سه قوا نیاز داریم. ما تلاش می‌کنیم که تعاملات دو قوه را ارتقا ببخشیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد آبستراکسیون یکی از لوایح چهارگانه دولت در کمیسیون امنیت ملی، بیان کرد: ما از لوایح خود دفاع می‌کنیم زیرا دولت این لوایح را با کارشناسی دقیق تهیه می‌کند. این لایحه هم در قوه قضاییه و هم در شورای عالی امنیت ملی نیز مطرح و درباره آن اظهارنظر شده است. دولت در تهیه لوایح، مصالح کشور را مدنظر قرار می‌دهد.

امیری در پایان گفت: توقع ما این است که اگر کمیسیون امنیت ملی سوالی دارد آن را مطرح کند و ما کاملا آماده‌ایم تا به این سوالات پاسخ داده و دغدغه‌های نمایندگان را رفع کنیم، ما کاملا آماده همکاری با کمیسیون امنیت ملی هستیم.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین