|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۲۱۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: خبر مربوط به مهاجرت زلزله زدگان استان که در روزهای گذشته در برخی رسانه ها منتشر شده بود، صحت ندارد.

مهرداد سالاری روز سه شنبه در جلسه ستاد بازسازی سرپل ذهاب افزود: برای رصد این موضوع ، بنیاد مسکن، شهرداری ، فرمانداری و بخشداران وارد عمل شدند و پس از بررسی جوانب امر ، خبر مربوط به مهاجرت زلزله زدگان به دیگر مناطق به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی بیان کرد: هم اکنون وضعیت بگونه ای است مستاجرانی که اهل سرپل ذهاب بودند و در دیگر مناطق کشور سکونت داشتند ، اکنون به زادگاه خود در سرپل ذهاب برگشته اند تا بتوانند از فرصت زلزله استفاده کنند و صاحب منزل شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیشتر مردم زلزله زده مشغول عملیات بازسازی واحدهای مسکونی خود هستند تا هرچه زودتر به روال عادی زندگی برگردند ، اظهارداشت: در مناطق آسیب دیده ، زلزله تبدیل به فرصت شده است بگونه ای که با کمک از خدمات و تسهیلات دولتی ، جمعیت بیشتری از مردم سرپل ذهاب در مقایسه با حادثه قبل از زلزله ، در حال بازسازی واحدهای خود هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: این امر نیز به فال نیک گرفته می شود تا کسانی که در واقع بدون سرپناه بودند ، از فرصت زلزله استفاده کنند تا صاحب منزل شوند.
سالاری اضافه کرد که دولت تمام حمایت و همکاری لازم را با افرادی که مشغول ساخت و ساز در مناطق زلزله زده هستند انجام می دهد و این مهم را در عمل به اثبات رسانده است و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت های صورت گرفته ، گفت: تاکنون کار آواربرداری 25 هزار و 800 واحد مسکونی که در زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان پارسال تخریب شده بود ، پایان یافته است.

رضا خواجه ای افزود: از آغاز بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تاکنون، 19 هزار و 900 واحد مسکونی در مرحله پی کنی، 12 هزار و 500 واحد در مرحله فونداسیون ، هشت هزار و 900 واحد در مرحله اسکلت بندی و پنج هزار واحد مسکونی نیز در مرحله دیوارچینی و سقف گذاری است.

وی از آغاز عملیات تعمیر 47 هزار و 900 واحد مسکونی آسیب دیده ناشی از زلزله پارسال خبر داد و گفت که تاکنون تعمیرات 35 هزار واحد مسکونی پایان یافته است.

این مقام مسئول اضافه کرد که در شهر سرپل ذهاب وضعیت بازسازی با سرعت قابل قبول و با کیفیت بالا پیش می رود و در این میان مشارکت و پای کاربودن مردم و مدیریت عملیات بازسازی توسط زلزله زدگان و عوامل اجرایی بنیاد مسکن نیز کمک خواهد کرد تا در سریعترین زمان بیشترین واحدها به بهره برداری برسند.

خواجه ای گفت: طبق برنامه زمان بندی شده ، اولویت نخست بازسازی واحدهای مسکونی در روستاهاست و تا پایان شهریور امسال قرار است 12 هزار واحد مسکونی روستایی تکمیل و به بهره برداری برسد.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت دارد.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین