|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۲۱۵۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
کوچکی‌نژاد در پاسخ به شایعاتی درمورد اعمال فشارهایی به نمایندگان از برخی نهادهای خارج از مجلس برای ممانعت از تکرار نایب رییس علی مطهری تصریح کرد: این مسائل صحت ندارد. با ما در فراکسیونی مستقلین هیچ بحثی نشده و اصولاً این رویه‌ها در مجلس اتفاق نمی‌افتد.
یک عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی با تاکید بر این‌که اگر قرار به ائتلاف این فراکسیون با فراکسیونی دیگر باشد، مطمئناً به‌سمت امید می‌رویم، نسبت به رفتار گول‌زننده فراکسیون مستقلین انتقاد کرد.

جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به آخرین تصمیمات فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس و احتمال ارائه لیست ائتلافی ازسوی این فراکسیون با دیگر فراکسیون‌ها اظهار داشت: معتقدم در بررسی عملکرد ۳ فراکسیون مجلس در ۲ سالی که از عمر مجلس دهم می‌گذرد، به حرف و قول فراکسیون امید به‌مراتب بیش از فراکسیون مستقلین می‌توان اعتماد کرد.

وی افزود: متاسفانه رفتار فراکسیون مستقلین ولایی در ۲ سال گذشته گول‌زننده بوده و اگر قرار باشد برای انتخاب هیات رییسه مجلس در فراکسیون ولایی به‌سمت ائتلاف با فراکسیونی دیگر برویم، مطمئناً باید به سمت فراکسیون امید برویم. جالب این‌جاست که این رفتار گول‌زننده مستقلین فقط در قبال ما نبوده و این فراکسیون سر امیدی‌ها هم کلاه گذاشته است.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس درباره احتمال حمایت این فراکسیون از گزینه فراکسیون امید برای ریاست مجلس گفت: طبیعتاً درباره این جزئیات باید بیشتر با یکدیگر گفت‌وگو کنیم و بدون این مذاکرات نهایی نمی‌توانیم در این رابطه اظهارنظر کنیم.

او در پاسخ به پرسشی دیگر درمورد فاصله نگرش و ایدئولوژی اصولگرایان در فراکسیون نمایندگان ولایی و اصلاح‌طلبان در فراکسیون امید و تاثیر این تفاوت دیدگاه در توفیق ائتلاف احتمالی گفت: بعید می‌دانم در این موضوع خاص اختلاف‌نظری داشته باشیم. به بیان دیگر در بحث منافع ملی ما باهم اتفاق‌نظر داریم. اگر قرار باشد بتوانیم در مجلس کاری برای مردم کنیم، مجلس باید قدرتمند و مستقل باشد.

این نماینده اصولگرای مجلس با انتقاد از نحوه ریاست علی لاریجانی در چند سال اخیر یادآور شد: مجلس باید بتواند در تحقیق و تفحص‌ها، تذکرها و سوال از وزرا و رییس‌جمهوری مستقل عمل کند و در بحث نظارت بر مباحثی همچون پارتی‌بازی، زراندوزی برخی مقامات و رانت‌خواری قدرتمند باشد، باید کسی رییس مجلس باشد که به این نگاه باور داشته باشد. متاسفانه عملکرد آقای لاریجانی مورد نقد شدید است ولی این‌که چه کسی جایگزین آقای لاریجانی شود نیز باید مدنظر قرار گیرد.

کوچکی‌نژاد در پاسخ به شایعاتی درمورد اعمال فشارهایی به نمایندگان از برخی نهادهای خارج از مجلس برای ممانعت از تکرار نایب رییس علی مطهری تصریح کرد: این مسائل صحت ندارد. با ما در فراکسیونی مستقلین هیچ بحثی نشده و اصولاً این رویه‌ها در مجلس اتفاق نمی‌افتد.

در صورت موافقت دو فراکسیون دیگر با ریاست لاریجانی عصر امروز با آنها ائتلاف می‌کنیم

همچنین مهرداد لاهوتی در خصوص جلسه امروز فراکسیون مستقلین در مورد تصمیم‌گیری برای هیئت رئیسه مجلس گفت: جمع‌بندی جلسه امروز بر این اساس شد. در صورت موافقت دو فراکسیون دیگر با ریاست علی لاریجانی تا عصر امروز با آنها ائتلاف خواهیم کرد در غیر اینصورت در ساعت ۱۶:۳۰ لیستی واحد ارائه خواهیم کرد.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین