|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۲۱۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱
آنها حتی از ما پرسیده‌اند که این محصولات را از کجا آورده‌اید؟ آیا اینها ساخت آلمان است و به محض اینکه این محصولات در آلمان ساخته شد هرگونه درخواست آلمانی‌ها برای این مناقصه را رد کردند.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از مجله «اشپیگل» آلمان خبر دادند که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان عمیقا از دولت آلمان دلخور است و تجارت‌های جدیدش را با جمهوری فدرال آلمان متوقف کرده است.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛رسانه رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی روابط جدید تجاری خود را با آلمان به دلیل سیاست‌های حمایتی آنها از ایران متوقف کرده است.

به نقل از «جروزالم‌پست»،بر اساس این گزارش ریاض قراردادهایش با کمپانی‌های دولتی آلمان را احتمالا در پاسخ به سیاست‌های حمایتی برلین از ایران و اینکه آلمان سیاست خارجی عربستان را «ماجراجویی‌های سیاسی» خوانده، متوقف خواهد کرد.

مجله «اشپیگل» آلمان خبر داد که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان عمیقا از دولت آلمان دلخور است و تجارت‌های جدیدش را با جمهوری فدرال آلمان متوقف کرده است.

«دلتلف داوس» یک تاجر آلمانی در عربستان سعودی به این رسانه گفته بسیاری از خواص در ریاض از نارضایتی عربستان نسبت به برلین به او شکایت کرده‌اند.

یک روزنامه‌نگار آلمانی در نشریه «دای ولت» آلمان هم روز شنبه در توییتر خود نوشت: «از آلمان یعنی جایی که تنش‌هایش با عربستان بر سر موضع آلمان در قبال ایران در حال افزایش است به شما صبح بخیر می‌گویم. دولت عربستان قرار است به زودی روابط تجاری با کمپانی‌های آلمانی را قطع کند.»

یک تاجر ارشد آلمان در عربستان سعودی هم به رویترز گفته که بخش مراقبت‌های پزشکی با بررسی‌های موشکافانه در مناقصه‌هایی که در عربستان شرکت کرده مواجه شده است. آنها حتی از ما پرسیده‌اند که این محصولات را از کجا آورده‌اید؟ آیا اینها ساخت آلمان است و به محض اینکه این محصولات در آلمان ساخته شد هرگونه درخواست آلمانی‌ها برای این مناقصه را رد کردند.

بر اساس این گزارش عربستان سعودی یکی از شرکای تجاری مهم آلمان است و در سال ۲۰۱۷ ارزش صادرات به سعودی ۷.۷ میلیارد دلار بود.

در نوامبر ۲۰۱۷ عربستان سفیر خود را از برلین فراخواند. فراخواندن سفیر به  دلیل اظهارات «زیگمار گابریل» وزیر خارجه وقت آلمان، درباره لبنان بود که گفته بود لبنان دیگر قادر به تحمل سیاست‌های ماجراجویانه عربستان نیست.

«جروزالم پست» در ادامه این گزارش نوشت: «گابریل» سیاست خارجی خود را به جمهوری اسلامی و قطر نزدیک کرد. وزیر خارجه عربستان گفته بود که دولتش یادداشتی را به دست نماینده آلمان در ریاض رسانده و از طریق این یادداشت مراتب اعتراض خود را به اظهارات خجالت‌آور گابریل اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش «زیمنس» آلمان مناقصه‌ای به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار را برای ارسال ۵ توربین گازی به عربستان برنده شده است. «دایملر» هم به زودی سفارش ۶۰۰ اتوبوس مرسدس بنز را قبول کرده است.

«بلومبرگ» درماه مارس گزارش کرده بود که آژانس‌های دولت عربستان خواستار توقف از سر‌گیری و تمدید بسیاری از قراردادهای غیرضروری با شرکت‌های آلمانی شده‌اند.

در گزارش بلومبرگ گفته شده بود که بانک دویچ آلمان یکی از شرکت‌هایی است که درخطر قطع روابط با سعودی قرار دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین