کد خبر: ۲۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت با دو برنامه لایحه حمایت از تولید و بسته حمایتی، به دنبال رونق و سرعت دادن به بخشهای صنعت و معدن کشور است.
ˈعلی یزدانیˈ روز پنجشنبه افزود: دولت با تهیه و تدوین لایحه حمایت از تولید، تسهیل در امور دخیل در تولید مانند مسایل بانکی، وثیقه ها، توجه به رونق معادن، معافیت ها در بخش صنایع و همچنین پیشنهادهایی برای صادرات در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: اجرای لایحه حمایت از تولید نیازمند تعامل مجلس شورای اسلامی برای تصویب و ایجاد جهش قابل توجه در بخشهای صنعت و معدن است.

وی با اشاره به اینکه رتبه آزادی های اقتصادی کشور در جهان چندان مطلوب نیست، افزود: در بخشهایی مانند مقررات و مالکیت ها محدودیت هایی در بخش اقتصادی کشور وجود دارد.

یزدانی اظهار کرد: ساختارهای قانونی کشور هم برای حرکتهای کلان اقتصادی هنوز به طور کامل مهیا نشده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت با حمایت از بخش خصوصی برای حضور در بخشهای صنعتی و معدنی، به دنبال بهبود جایگاه کشور از نظر آزادی های اقتصادی است.

وی با اشاره به موقعیت مطلوب جغرافیایی و وجود ظرفیتهای خوب صنعتی و معدنی در استان سمنان، گفت: وجود زیرساختهای مناسب در این استان، می تواند سمنان را به استان سرعت بخش توسعه صنعتی کشور تبدیل کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه استان سمنان گنجینه ای از معادن کشور با تنوع مواد معدنی در اختیار دارد، افزود: تعداد پروانه و مجوزهای صنعتی و معدنی این استان نسبت به جمعیت و وسعت آن قابل توجه است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین