|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۲۱۵۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
پیش از جام جهانی 2014 برزیل سرمربی تیم ملی به کیفیت لباس‌های تیم ملی اعتراض کرد تا مشخص شود لباس‌هایی که به بازیکنان تحویل داده شده، لباس اصلی نیست و برای جام جهانی پیراهن‌ها تغییر کرد تا کی‌روش هم راضی شود.
 پیش از جام جهانی 2014 برزیل سرمربی تیم ملی به کیفیت لباس‌های تیم ملی اعتراض کرد تا مشخص شود لباس‌هایی که به بازیکنان تحویل داده شده، لباس اصلی نیست و برای جام جهانی پیراهن‌ها تغییر کرد تا کی‌روش هم راضی شود.

کش و قوس‌های فراوان بعد از جام جهانی باعث شد تا برند لباس تیم ملی تغییر کند. تغییر برند لباس تیم ملی رضایت کی‌روش را جلب نکرد تا بعد از لغو همکاری با شرکت جوما تیم ملی با تصمیم کی‌روش از پیراهن‌های برند آدیداس استفاده کند. فدراسیون فوتبال که پیشنهاد همکاری از این برند معروف نداشت، مجبور شد لباس تیم ملی را خریداری و در اختیار بازیکنان قرار دهد.

با نزدیک شدن به جام جهانی برند آدیداس و فدراسیون وارد مذاکره شدند تا قراردادی بین آنها امضا شود و از این پس آدیداس بدون هزینه لباس‌های تیم ملی را طراحی کند اما با توجه به عدم رعایت قانون کپی‌رایت در ایران توافقی بین دو طرف صورت نگرفت تا فدراسیون برای جام جهانی هم مجبور به خرید لباس‌ها شود. این لباس از سوی فیفا رونمایی شد که نکته جالب آن نبودن اثری از یوز ایرانی و البته طرحی متفاوت روی این لباس بود! از پیراهن اول تیم ملی در بازی با ترکیه به طور رسمی رونمایی خواهد شد و هنوز خبری از لباس دوم تیم ملی نیست.

ایران آخر شد
از لباس رسمی مراکش سه روز پیش به طور رسمی رونمایی شد تا رسماً فقط بماند ایران که لباس رسمی آن مشخص نشده است! لباس ایران بعد از تمامی تیم‌های جام جهانی روز دوشنبه رونمایی می‌شود.

لباس تیم ملی کجاست؟
اگر به سایت شرکت آدیداس سر بزنید لباس تیم‌های ملی ژاپن، کلمبیا، مکزیک، آلمان، اسپانیا، آرژانتین، بلژیک و روسیه میزبان را خواهید دید اما خبری از لباس تیم ملی ایران و مراکش نیست و برای خرید این لباس باید منتظر ماند. طرح لباس ایران به دلیل تشابه با طرح لباس مراکش رونمایی نشد تا ابتدا آدیداس لباس کشورهای طرف قراردادش را رونمایی کند و آخر کار نوبت به ایران برسد.

90 تا 130 دلار قیمت پیراهن تیم ملی
پیراهن تیم‌های ملی حاضر در جام جهانی که توسط برند آدیداس طراحی شده است، در سایت رسمی این شرکت با قیمت 90 تا 130 دلار به فروش می‌رسد و در صورت رونمایی از پیراهن تیم ملی قیمتی مشابه با لباس دیگر کشورها خواهد داشت.

طراحی لباس برای زنان
شرکت آدیداس تی‌شرت تیم‌های ملی را برای بانوان هم طراحی کرده تا بتوانند با توجه به شرایط جسمی متفاوت به راحتی از این لباس‌ها استفاده کنند. با توجه به فرهنگ اسلامی کشور ما باید دید آدیداس تی‌شرت زنانه هم برای ایران طراحی می‌کند یا نه؟

لباس ایران خریداری شد نه طراحی!
آدیداس در این دوره از جام جهانی لباس‌های ویژه‌ای را برای تیم‌های ملی طراحی کرد. این لباس‌ها با توجه به البسه خاطره‌انگیز کشورها در دهه‌های گذشته طراحی شده و جالب است بدانید آدیداس لباس قدیمی را هم تولید کرده تا هواداران بتوانند آنها را تهیه کنند. تنها لباس ژاپن و مراکش است که طرح قدیمی ندارد که لباس ژاپن با توجه به سنت‌های این کشور طراحی شده و لباس مراکش بسیار ساده است اما در این بین برای ایران لباسی طراحی نشده و فدراسیون از لباس‌های موجود در شرکت آدیداس دو طرح را انتخاب و خریداری کرد و لوگوی فدراسیون و لوگوی یوز روی آن دوخته و یا چاپ می‌شود.

انتخاب پیراهن اول مراکش و دوم بلژیک
شرکت آدیداس لباس‌های منحصر به فردی برای کشورها طراحی کرده و ایران برای انتخاب لباس جام جهانی کار سختی داشت و نمی‌توانست از لباس مشابه آلمان یا اسپانیا استفاده کند. تنها لباسی که طراحی ویژه‌ای نداشت لباس اول مراکش بود که به عنوان لباس اول ایران انتخاب شد. لباس مراکش قرمز است با خط‌های سبز و لباس ایران سفید است با خط‌های قرمز و تفاوتی در طراحی اصلی ندارد. لباس دوم ایران هم که مقابل ازبکستان رونمایی شد، مشابه لباس دوم بلژیک است با این تفاوت که بلژیک لباس زردرنگ می‌پوشد و ایران لباس قرمزرنگ را خواهد پوشید.

چرا یوز ایرانی کوچک شد؟
فدراسیون فوتبال ایران از شرکت آدیداس درخواست کرد تا طرح یوز ایرانی روی لباس‌ها قرار گیرد اما آدیداس اعلام کرد زمان لازم برای طراحی و تولید این لباس را ندارد و اگر بخواهد آن را روی لباس‌ها چاپ کند موجب گرفته شدن منافذ هوایی لباس می‌شود. به همین دلیل تصمیم گرفته شد طرح یوز ایرانی کوچک شود و در قالب یک لوگو روی لباس قرار گیرد. جالب است بدانید پیش از این فدراسیون بدون توجه به بسته شدن منافذ هوایی لباس طرح یوز را روی لباس‌ها چاپ می‌کرد.

منبع : خبر ورزشی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین