|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۱۵۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
خرما سرشار از املاح آهن، پتاسیم، منیزیم، گوگرد، مس، کلسیم و فسفر، همچنین ویتامین‌های E، C، B است که برای عملکرد ماهیچه‌ها، ساخت عضله و بافت‌های عصبی و پیشگیری از کم‌خونی مؤثر است.
 رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: هر یک عدد خرمای متوسط حدود 20 کالری انرژی در بدن تولید می‌کند به همین دلیل مصرف خرما در افطار مناسب است، زیرا گرسنگی شما را فرو می‌نشاند.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص فواید استفاده از خرما در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: خرما میوه بسیار مغذی و کاملی است که به همراه شیر یا چای کمرنگ یا آب جوش در زمان افطار می‌توان صرف کرد.

وی افزود: خرما منبع بسیار خوب قند، فیبر و کربوهیدرات است و در متون مذهبی به عنوان ماده غذایی مناسب افطار توصیه شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: قند موجود در خرما زیان قند موجود در شیرینی‌ها را ندارد. همچنین با مصرف خرما ویتامین و نمک مورد نیاز بدن که طی ساعات روزه‌داری از دست رفته و نیز انرژی مورد نیاز بدن، تأمین می‌شود.

سلمان‌زاده عنوان کرد: خرما سرشار از املاح آهن، پتاسیم، منیزیم، گوگرد، مس، کلسیم و فسفر، همچنین ویتامین‌های E، C، B است که برای عملکرد ماهیچه‌ها، ساخت عضله و بافت‌های عصبی و پیشگیری از کم‌خونی مؤثر است.

وی گفت: هر یک عدد خرمای متوسط حدود 20 کالری انرژی در بدن تولید می‌کند به همین دلیل مصرف خرما در افطار مناسب است، زیرا گرسنگی شما را فرو می‌نشاند.

وی با بیان اینکه فیبر موجود در خرما  برای بهبود عملکرد سیستم گوارش و هضم مواد غذایی مفید است، تصریح کرد: این میوه در خنثی کردن اسید اضافی معده موثر است. از آنجا که ساعات طولانی روزه‌داری اسید زیادی معده باعث ترش کردن و دل درد می‌شود، خوردن خرما التیام‌بخش خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین