|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۱۵۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰
بر اساس اعلام مرکز آمار شاخص قیمت کالا‌های وارداتی در سال ۹۶ بالغ بر ۴۸۶.۷ بوده که نسبت به سال ۱۳۹۵ با کاهش ۳.۷ درصدی روبرو بوده است.
بر اساس اعلام مرکز آمار شاخص قیمت کالا‌های وارداتی در سال ۹۶ بالغ بر ۴۸۶.۷ بوده که نسبت به سال ۱۳۹۵ با کاهش ۳.۷ درصدی روبرو بوده است.

آخرین آمار منتشره از شاخص قیمت کالا‌های وارداتی، روند تغییرات قیمت محصولات عرضه شده از خارج به داخل کشور طی دوره زمانی مشخص را نشان می‌دهد.

براین اساس قیمت کالا‌های وارداتی یکی از مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر میزان مبادلات خارجی کشور‌ها و نیز یکی از عوامل تعیین کننده رابطه مبادله است به طوریکه تغییرات آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

در این میان در طرح شاخص قیمت کالا‌های وارداتی از تمام کد‌های تعرفه وارداتی کشور در سال ١٣٩٠ (سال پایه) استفاده می‌شود.

گفتنی است در محاسبه شاخص‌ سال ١٣٩٦ از داده‌های مقدماتی (غیر قابل استناد) گمرک جمهوری اسلامی استفاده شده و مقدماتی بوده و استفاده از آن‌ها بایستی با ملاحظه انجام شود.

در این میان شاخص قیمت کالا‌های وارداتی (ریالی، ١٠٠=١٣٩٠) در سال ١٣٩٦ برابر با ٤٨٦،٧ است که نسبت به سال ١٣٩٥ بالغ بر ٣.٧ درصد کاهش داشته است.

لازم به ذکر است که درصد تغییرات فصلی شاخص قیمت کالا‌های وارداتی در فصل‌های بهار با اُفت ۱.۱ درصدی، تابستان با کاهش ۱.۷ درصدی، در پاییز با رشد ۰.۷ درصدی و در زمستان سال ١٣٩٦ با رشد ۲.۲ درصدی روبرو بوده است.

همچنین شاخص قیمت کالا‌های وارداتی در سال‌ ١٣٩٦ برابر با ۲۳۵.۵ است که نسبت به سال ١٣٩٥ بالغ بر ۵.۹ درصد کاهش داشته است.

گفتنی است درصد تغییرات فصلی شاخص قیمت کالا‌های وارداتی در فصل‌های بهار و تابستان با اُقت ۱.۲ درصدی، پاییز با کاهش ۱.۸ درصدی و زمستان سال ١٣٩٦ بدون تغییر اعلام شد.

منبع : میزان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین