|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۱۵۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
داعش که مدتی است جنگ و خشونت واقعی را تجربه نکرده و بعد از شکست در سوریه و عراق فقط در عرصه فتوشاپ عملیات جنگی انجام می‌دهد، این‌بار فینال لیگ قهرمانان اروپا را هم که امشب بین رئال مادرید و لیورپول در کی‌یف برگزار می‌شود تهدید به بمب‌گذاری و ایجاد ناامنی کرد. به همین دلیل این بازی تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار خواهد شد. این آخرین مسابقه فوتبال باشگاهی در فصل 2018-2017 است و بلافاصله شمارش معکوس برای جام‌جهانی روسیه آغاز می‌شود.
 داعش که مدتی است جنگ و خشونت واقعی را تجربه نکرده و بعد از شکست در سوریه و عراق فقط در عرصه فتوشاپ عملیات جنگی انجام می‌دهد، این‌بار فینال لیگ قهرمانان اروپا را هم که امشب بین رئال مادرید و لیورپول در کی‌یف برگزار می‌شود تهدید به بمب‌گذاری و ایجاد ناامنی کرد. به همین دلیل این بازی تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار خواهد شد. این آخرین مسابقه فوتبال باشگاهی در فصل 2018-2017 است و بلافاصله شمارش معکوس برای جام‌جهانی روسیه آغاز می‌شود.

در نوزدهمین فینال لیگ قهرمانان اروپا در بخش بانوان پریشب لیون با برتری 4بریک مقابل ولفسبورگ به پیروزی رسید و قهرمان شد. تیم فرانسوی پیش از فینال تیم‌های بارسلونا، نماینده قزاقستان، تیمی از لهستان و منچسترسیتی را برده بود و ولفسبورگ که سابقه دو قهرمانی دارد موفق به حذف تیم‌های اتلتیکو مادرید، چلسی، اسپارتا پراگ و فیورنتینا شده بود. این بازی هم در کی‌یف اما در ورزشگاه لوبانوفسکی فقید برگزار شد.

رکورد‌داران کسب جام بین بازیکنان فعلی رئال مادرید: رونالدو 26، بنزما 24، کروس 23، مارسلو و راموس 20جام.

بنیتس، سرمربی نیوکاسل که سابقه کار در رئال و لیورپول را دارد و آخرین‌بار لیورپول را در اروپا قهرمان کرده است گفت: «تیم فعلی لیورپول از تیم سال۲۰۰۵ که قهرمان اروپا شدیم بهتر است، آنها توانایی شکست دادن رئال در فینال را دارند.»

محمد صلاح: «از اولین روزی که به لیورپول آمدم، فکر می‌کردم قهرمان اروپا شوم، ما بازی به بازی بهتر و بهتر کار کردیم و در حال حاضر در فینال هستیم، برای قهرمانی مقابل رئال خواهیم جنگید.»

خانواده صلاح برای موفقیت او در فینال کی‌یف ۳گوساله به‌عنوان نذری، قربانی می‌کنند.

اگر رئال شنبه برنده فینال شود، بیل با رکورد 4قهرمانی فیل نیل، بازیکن لیورپول، به‌عنوان بهترین بریتانیایی در این زمینه برابری می‌کند.
دولورس آویه‌رو، مادر کریستیانو رونالدو: «وقتی برای کریستیانو حامله بودم می‌خواستم سقطش کنم چون شرایط مالی فاجعه‌باری داشتیم. الان فهمیدم که خدا چه نعمتی به زندگی من داد.»
الکساندر آرنولد، دفاع راست لیورپول: «کریستیانو هم ضعف‌هایی دارد.»

رئال در فینال‌ها به‌سختی می‌بازد. رئال در فینال‌های اروپایی 1956، 1957، 1958، 1959، 1960، 1966، 1998، 2000، 2002، 2014، 2016 و 2017 برنده شده و فقط در سال‌های 1962، 1964 و 1981 جام را به حریفان خود واگذار کرده است.
رونالدو در لیگ قهرمانان این فصل 15گل زده و مثلث هجومی لیورپول 29گل؛ صلاح و فیرمینو (10گل) و مانه (9گل)
کریستیانو یک جام با منچستر و 3جام با رئال به‌دست آورده و یک فینال هم با منچستر به بارسلونا واگذار کرده است. اگر امشب ببرد، به‌تنهایی با همه جام‌های بارسلونا در لیگ قهرمانان برابری خواهد کرد.

بیشترین حضور در فینال لیگ قهرمانان و جام باشگاه‌های اروپا: خنتو ۸، مالدینی ۸، دی استفانو ۷، کریستیانو ۶ رونالدو درباره پیروزی در فینال و گلزنی در این بازی گفت: «گلزنی در بازی امشب به اندازه قهرمانی برایم مهم نیست.»
راموس این فصل ۸۰دفع توپ در لیگ قهرمانان داشته که بیشتر از هر بازیکنی در این تورنمنت است. او پنجمین دفاع گلزن تاریخ لیگ قهرمانان است با 11گل که دو گل آن در فینال بوده. سرخیو راموس با بازوبند کاپیتانی از 29 تاکنون 8جام بالای سر برده است.
کروس در این فصل در اروپا 811پاس داده که 766تای آن صحیح بوده با دقت پاس 95درصد.

زیدان در صورت سومین قهرمانی پیاپی از رکورد دو قهرمانی اروپای فرگی، گواردیولا و مورینیو عبور خواهد کرد و در کنار آنچلوتی و پایسلی قرار خواهد گرفت. او یک‌بار به‌عنوان دستیار آنچلوتی هم قهرمان شده و یک‌بار هم به‌عنوان بازیکن در رئال مادرید.
کلوپ در 6فینال به‌عنوان سرمربی حضور داشته که فقط یک برد به‌دست آورده و بقیه را باخته است از جمله فینال لیگ اروپا با همین لیورپول مقابل سویا و فینال لیگ قهرمانان با دورتموند مقابل بایرن‌مونیخ.
امره‌جان و جیمز میلنر دو هافبک مهم لیورپول که مدتی مصدوم بودند به فینال خواهند رسید. رئال هم مصدوم خاصی برای بازی امشب ندارد. امره‌جان مدتی طولانی از فوتبال دور بود. او بعد از این بازی به‌عنوان بازیکن آزاد به یوونتوس می‌پیوندد.

ترکیب احتمالی رئال: ناواس، واران، راموس، کارواخال، مارسلو، کاسمیرو، کروس، مودریچ، بیل (آسنسیو)، بنزما (ایسکو)، رونالدو
بنزما در دو بازی رفت‌وبرگشت مقابل لیورپول در سال2015 سه گل به این تیم زده و امشب هم فیکس است.
ترکیب احتمالی لیورپول: کاریوس، لوورن، فان‌دییک، الکساندر آرنولد، رابرتسون، میلنر، هندرسون، واینالدوم، صلاح، مانه، فیرمینو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین