|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۳
کد خبر: ۲۱۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
من فکر می‌کنم که همه ما در حال حاضر در شرایط ویژه‌ای قرار داریم که این شرایط ویژه می‌طلبد تا همواره فکر کنیم همه ما در یک قایق نشسته‌ایم و این کشتی در صورتی به مقصد می‌رسد که همه ما پارو بزنیم. از سوی دیگر نباید فراموش کنیم که اگر قسمتی از این قایق سوراخ شود باعث غرق شدن همه ما می‌شود.
 مدیر مسئول روزنامه شرق گفت: شاهد حضور تیم سیاسی در آمریکا هستیم که بیش از آنکه به فکر منافع آمریکا باشد، در حال تامین منافع اسرائیل است. دشمنان تاریخی ایران در منطقه از اقدامات ترامپ خشنود هستند.

محمدمهدی رحمانیان در گفت‌وگو با ایسنا ، خاطرنشان کرد: متاسفانه دولتی در آمریکا روی کار آمد که بدیهات معاهده‌ها و قراردادهای بین‌المللی را متوجه نمی‌شود. آن عده‌ای هم که همواره در آمریکا به عنوان قوه عاقله شناخته می‌شدند یا نقش‌شان خیلی کم رنگ شده یا اصلا به بازی گرفته نمی‌شوند، بنابراین در حال حاضر آثاری از تفکر آنها در تصمیمات دولت فعلی آمریکا نمی‌بینیم.

وی ادامه داد:  شاهد حضور تیم سیاسی در آمریکا هستیم که بیش از آنکه به فکر منافع آمریکا باشد در حال تامین منافع اسرائیل است. از سوی دیگر در منطقه خاورمیانه نیز ایران دشمنان تاریخی دارد که آنها هم نه تنها از سیاست‌های اخیر آمریکا بدشان نمی‌آید بلکه تلاش هم می‌کنند تا جمهوری اسلامی ایران در یک میدان جنگ گیر کند.

این فعال سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلب یادآور شد: مثلث مشهود نتانیاهو، ترامپ و بن سلمان علیه ایران فعالیت می‌کند؛ فعالیت آنها قسمت بیرونی تهدیدات علیه ایران است. یک قسمت داخلی نیز در تهدیدات اخیر وجود دارد و آن مربوط به کسانی می‌شود که خواسته یا ناخواسته  در دام ترامپ و همراهانش می‌افتند و به اصطلاح آنها هیزم آش ترامپ را گرم می‌کنند.

وی افزود: من فکر می‌کنم که همه ما در حال حاضر در شرایط ویژه‌ای قرار داریم که این شرایط ویژه می‌طلبد تا همواره فکر کنیم همه ما در یک قایق نشسته‌ایم و این کشتی در صورتی به مقصد می‌رسد که همه ما پارو بزنیم. از سوی دیگر نباید فراموش کنیم که اگر قسمتی از این قایق سوراخ شود باعث غرق شدن همه ما می‌شود.

رحمانیان خاطرنشان کرد: شرایط فعلی می‌طلبد تا هر کسی به سهم خودش در راستای وحدت، انسجام و همدلی حرکت کند، نه اینکه اشخاص وظایف خود را انجام ندهند و حتی در راستای از بین رفتن منافع ملی نیز تلاش کنند.

وی با اشاره به هم‌نوایی برخی از جریانات‌ داخلی با جریانات سیاسی حاکم بر آمریکا، یادآور شد: اگر این افراد بر سر خواسته و آگاهی با آمریکایی‌ها هم‌نوایی می‌کنند، پس حتما یک رابطه‌ای بین این اشخاص و اطرافیان ترامپ وجود دارد. اگر بر اساس ناآگاهی این هم‌نوایی اتفاق افتاده، باید به طرقی آنها را از مسیر اشتباهی که در آن گرفتار شده‌اند آگاه کرد.

این فعال سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلب در پایان خطاب به چهره‌های سیاسی ایران، اظهار کرد: دشمن تا پشت دروازه‌های ما آمده و در همه حوزه‌ها دشمنی خود را نسبت به ما بروز داده است. در این میان ما نباید وقت‌مان را صرف موضوعات بی‌ارزشی کنیم و مرتب بگوییم چرا فلانی،‌ فلان حرف را زد و چرا فلانی عذرخواهی نکرد؛ چنین روشی، روش دشمنان ما است. مسئولان قوا نیازمند جلساتی هستند تا استراتژی تعیین کنند تا در عرصه دیپلماسی یک صدا از ایران بیرون برود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین