|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۲۱۵۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
شرکت آمازون، در حال فروش این نرم‌افزار به نیروهای پلیس است تا فیلم‌های امنیتی را تحلیل کنند. این شرکت ادعا می‌کند که نرم‌افزار رکوگنیشن، توانایی شناسایی 100 نفر را در یک تصویر دارد.
 پس از اعلام فروش فناوری تشخیص چهره شرکت آمازون به پلیس آمریکا، این شرکت با انتقاداتی مواجه شده است.

 به نقل از تک‌تایمز، پس از این که " اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا" (ACLU) اعلام کرد که شرکت آمازون، فناوری تشخیص چهره خود را به سازمان‌های اجرای قانون آمریکا در ایالات اورگن و اورلاندو فروخته، این شرکت دچار مشکلاتی شد.

این نرم‌افزار که "رکوگنیشن" (Rekognition) نام دارد، در سال 2016 رونمایی شد. نرم‌افزار رکوگنیشن، به شناسایی افراد مورد نظر در میان مجموعه‌ای از میلیون‌ها چهره کمک می‌کند.

شرکت آمازون، در حال فروش این نرم‌افزار به نیروهای پلیس است تا فیلم‌های امنیتی را تحلیل کنند. این شرکت ادعا می‌کند که نرم‌افزار رکوگنیشن، توانایی شناسایی 100 نفر را در یک تصویر دارد.

در ماه نوامیر، شرکت آمازون با استفاده از یکی از "سرویس‌های وب آمازون" (AWS) اعلام کرد که اداره پلیس "واشنگتن کانتی" (Washington County) در اورگن، از بیش از یک سال از نرم‌افزار رکوگنیشن استفاده کرده است. همچنین، این شرکت اشاره کرد که این سازمان موفق شده است نخستین متهم را با استفاده از این نرم‌افزار شناسایی کند.

در همین رابطه، "اداره پلیس اورلاندو" (OPD)، از فناوری جدید آمازون برای شناسایی افراد در مکان‌های عمومی و دادن اطلاعات ظاهری آنها به ماموران پلیس استفاده کرد.

با وجود فروش نرم‌افزار رکوگنیشن به پلیس و در نتیجه دستگیری ساده‌تر قانون‌شکنان، سازمان‌های حقوق مدنی نگران حقوق شخصی افراد و سوءاستفاده از آن توسط دولت هستند.

اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا به همراه 40 گروه دیگر از فعالان حقوقی، در نامه‌ای خطاب به "جف بزوس" (Jeff Bezos)، مدیرعامل آمازون از این شرکت خواست، کمک و مشارکت با این زیرساخت نظارتی دولت را متوقف کند.

در این نامه آمده است: این فناوری، تهدید مهلکی هم برای جوامع و هم برای اعتماد و احترام شرکت آمازون به شمار می‌رود. مردم باید بتوانند بدون این که تحت نظر دولت باشند، در خیابان قدم بزنند. استفاده از فناوری تغییر چهره در جوامع، آزادی مردم را تهدید می‌کند.

شرکت آمازون در بیانیه‌ای اعلام کرد این نرم‌افزار تشخیص چهره، یک تصویر کلی ارائه می‌دهد که به صورت خودکار افراد، اشیا و فعالیت ها را شناسایی می کند؛ بنابراین کسانی که از آن استفاده می‌کنند باید به قانون پایبند باشند و احساس مسئولیت کنند.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین