|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۱
کد خبر: ۲۱۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰
شوید یک گیاه فوق العاده معطر و طعم دهنده است که از آن برای طعم دهی ماست نیز استفاده می شود،اما تخم شوید دارای خواص درمانی است و می تواند باعث کاهش درد معده و ورم معده شود.
 شوید یک گیاه فوق العاده معطر و طعم دهنده است که از آن برای طعم دهی ماست نیز استفاده می شود،اما تخم شوید دارای خواص درمانی است و می تواند باعث کاهش درد معده و ورم معده شود.

برای کسانی که اشتهای زیادی به غذا ندارند و لاغر هستند تخم شوید بهترین داروست، زیرا اشتها را زیاد کرده معده را تقویت می کند و انرژی به بدن می دهد.

تخم شوید را می توان برای ناراحتی معده، بی خوابی و ضد گاز معده به کار برد. خانم های شیر ده که شیر آنها کم است باید حتما روی چند بار دم کرده تخم شوید یا در تخم شوید بخورند و در غذای خود مصرف کنند.

شوید گیاهی است یک یا دو ساله که گاهی ارتفاع آن به یک متر نیز می رسد. ریشه آن راست و مخروطی شکل و سفید است این گیاه در بیشتر نقاط دنا از جمله قسمت های جنوب اروپا، مصر، آمریکا و چین پرورش داده می شود.

میوه شوید بیضوی، مسطح و به طول 4 میلیمتر و عرض 3 میلیمتر است. رنگ آن قهوه ای روشن و در سطح آن برجستگی هایی برنگ زرد و در کناره های آن لبه بال مانندی به رنگ زرد روشن دیده می شود.

خواص دارویی شوید: تخم شوید اثرات درمانی زیادی دارد منجمله بعنوان ضد تشنج، ضد درد، نفخ شکم، ادرار آور و برای تقویت معده به کار می رود.

برای کسانی که اشتهای زیادی به غذا ندارند و لاغر هستند تخم شوید بهترین داروست، زیرا اشتها را زیاد کرده معده را تقویت می کند و انرژی به بدن می دهد. تخم شوید را می توان برای ناراحتی معده، بی خوابی و ضد گاز معده به کار برد. خانم های شیر ده که شیر آنها کم است باید حتما روی چند بار دم کرده تخم شوید یا در تخم شوید بخورند و در غذای خود مصرف کنند بطور معجزه آسائی شیر آنها زیاد خواهد شد.

طب گیاهی ایران خواص زیادی را برای شوید قائل است مثلا در مورد درد شدید و ورم معده از دم کرده شوید استفاده می کردند که اثر تسکین فوری دارد.

از شوید برای دل درد در حیوانات نیز استفاده می شود و دامداران قدیم به خوبی به این موضوع واقف بودند. مثلا برای گوسفند و بز کافی است که مقدار 30 گرم تخم شوید به آنها داد که نفخ و دل درد را ساکت کنند.

در مورد بیمارانی که مبتلا به استفراغ شدید هستند و هیچ غذایی حتی آب را نمی توانند در معده خود نگاه دارند بهترین درمان شوید است. این نوع بیماران باید دم کرده شوید را آهسته آهسته بنوشند.

در چین حتی شوید را برای کمردردهایی که بعلت انقباض عضلانی باشد بکار می برند. یک نسخه قدیمی چینی برای باد فتق نیز از تخم شوید استفاده می کنند.

همچنین افرادی که دارای بیماری چربی خون می باشند از علف شوید و تخم آن برای درمان بیماری استفاده نمایند که نحوا استفاده تخم شوید به صورت جوشانده است که روزانه باید به مقدار دو استکان مصرف نمایند و عرق شوید یک استکان بعد از ناهار و شام.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین