|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۱
کد خبر: ۲۱۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰
احتمالا معیار‌های زیادی برای انتخاب متخصص زنان وجود دارد: مودب بودن، ایراد گیر نبودن، وقت‌شناسی و مهارت و البته باید از اطلاعات بسیاری درباره‌ی ناحیه‌ی تناسلی برخوردار باشد. اما حدس بزنید، چه شده است؟ پزشکان نیز انتظار دارد شما از برخی قوانین پیروی کنید. مطلب زیر ۹ مورد از عادت‌هایست که متخصصان زنان از شما درخواست می‌کنند تا آن‌ها را رها نمائید.
 احتمالا معیار‌های زیادی برای انتخاب متخصص زنان وجود دارد: مودب بودن، ایراد گیر نبودن، وقت‌شناسی و مهارت و البته باید از اطلاعات بسیاری درباره‌ی ناحیه‌ی تناسلی برخوردار باشد. اما حدس بزنید، چه شده است؟ پزشکان نیز انتظار دارد شما از برخی قوانین پیروی کنید. مطلب زیر ۹ مورد از عادت‌هایست که متخصصان زنان از شما درخواست می‌کنند تا آن‌ها را رها نمائید.

آیا دائما علائم مشکلات خود را در اینترنت جستجو می‌کنید تا دریابید به کدام بیماری مرتبطند؟ دکتر کاترین تابر معتقد است، گرچه از نقطه‌ی مناسبی آغاز نموده‌اید، اما معاینه‌ی بالینی در مطب برای تشخیص دقیق هر عارضه‌ایی که در پیش باشد، همواره ضروری است. او می‌گوید، اغلب تشخیص‌های سرخود و البته غلطی به گوشم می‌رسد. تشخیص‌های غلطی همچون تبخال تناسلی که فقط جوش‌های ساده هستند، تشخیص مبنی بر سرطان سینه حال آنکه تحریکات پوستی معمولند و حتی ایدز به جای خستگی مفرط!

لباس‌های خیس عرق را دربیاورید
درک می‌کنیم. پرمشغله‌اید و بلافاصله پس از ورزش باید هر چه زودتر شام درست کنید یا برای خرید اینطرف و آنطرف بروید، اما اینکار را نکنید. دکتر تابر می‌گوید، زنان باید بلافاصله پس از ورزش لباس‌های خیس عرق خود را دربیاورند، زیرا قارچ‌ها تمایل دارند تا در محیط گرم و مرطوب رشد کنند و می‌توانند منجر به عفونت شوند. در واقع، عفونت‌های قارچی، خارش و سوزش، قرمزی و التهاب مهبل چنان در بین زنان شایع است که تابر برای تمام مراجعانش در هر بار معاینه انجام آزمایشاتی در این زمینه‌ها را توصیه و تجویز می‌کند. علاوه بر اینکه توصیه می‌کند با لباس‌هایی ورزش نمائید که عرق در خود نگه نمی‌دارند، همچنین پیشنهاد می‌کند بلافاصله پس از اتمام تمرین ورزشی لباس زیر ۱۰۰٪ پنبه‌ایی بپوشید، زیرا مانع از رشد عفونت‌ها می‌شوند.

متخصص زنان را با پزشک عمومی اشتباه نگیرید
آیا تا به حال در مراجعه به متخصصان زنان برای معاینات سالانه از درد زانو، گلو درد یا اگزما شکایت نموده‌اید؟ دکتر آرلن کالبر می‌گوید، گرچه مشکلات مرتبط با بیماری‌های زنان با بسیاری از مشکلات عمومی و مربوط به آن‌ها همپوشی دارد (به ویژه در دوران بارداری)، اما ما نمی‌توانیم تمام مشکلات را سر و سامان دهیم. در کل، چنانچه سوالاتی در زمینه ناحیه‌ی تناسلی یا سینه دارید، بهتر است با متخصص زنان تماس بگیرید، در غیر این صورت برای مشکلات دیگر به پزشک عمومی مراجعه نمائید.

در حین معاینه با تلفن همراه صحبت نکنید
بله، این اتفاق در طول معاینات پیش می‌آید. کالبر اعتراف می‌کند و می‌گوید، یکبار بیماری داشتم که در حین اینکه من مشغول معاینه‌ی ناحیه‌ی تناسلی او بودم، در کنفرانس اولیا و مربیان شرکت داشت. علی‌الرغم سابقه‌ی استفاده از دستگاه‌های ثبت پزشکی مجهز به تجهیزات الکترونیکی کامپیوتری در اتاق معاینه، کالبر هنوز معتقد است که بهترین تعاملات بین پزشک و بیمار در تماس‌های رو در رو به وقوع می‌پیوندد. جلسات معاینه بهترین فرصت برای پرسیدن سوال است و اطلاعات فراوانی برایتان به همراه خواهد داشت، بنابراین توجه، نکته‌ی کلیدیست.

به خود درمانی آنچه عفونت قارچی تصور می‌کنید، نپردازید
بسیاری از زنان به محض آنکه علائمی از قبیل: ترشح واژینال یا خارش داشته باشند، دارو‌های بدون نسخه برای درمان عفونت‌های قارچی خریداری می‌کنند. حال آنکه دکتر شرلی رز معتقد است، اما اگر بیماری شما عفونت‌های قارچی نباشد، تلکلیف چیست، بعلاوه مصرف این دارو‌ها تشخیص صحیح را به تعویق انداخته و در عین حال علائم را بدتر می‌کند. در اینگونه موارد کشت میکروب مهبلی می‌تواند و باید تائید نماید که کدام اندام عامل چنین علائمی هستند، بنابراین بهترین داروها، دارو‌های تجویزی هستند. مشکلات دیگری که عامل عفونت‌های قارچی هستند عبارتند از: عفونت‌های باکتریایی، اسپرم‌کش‌ها یا تماس‌های حساسیت‌زا و احتمالا عفونت‌های مقاربتی.

خونریزی‌های شدید را طبیعی تلقی نکنید
فرقی ندارد چند سال دارید یا چقدر به دوران یائسگی نزدیک هستید، آیا در دوران قاعدگی برای پیشگیری از اتفاقات ناخوشایند مجبورید بیش از حد تامپون استفاده نمائید. دکتر کوین جی لی می‌گوید، میانگین خونریزی در تمام طول قاعدگی (که اغلب بین ۳ تا ۷ روز است) باید ۸۰ میلی‌لیتر یا معادل ۵ قاشق سوپ‌خوری باشد. زنانی که در دوران قاعدگی خونریزی‌های شدید دارند، می‌توانند از دارو‌های متعدد و روش‌های جراحی غیر تهاجمی بهره ببرند و به هیچ‌کس نمی‌توان گفت: این خونریزی‌های شدید را تحمل نماید. درمان‌های هورمونی، دارو‌های ضدالتهابی غیراستروئیدی (همچون ایبوپروفن) و استفاده از دستگاه IUD برخی از روش‌های درمان خونریزی‌های شدید هستند.

هر مشکلی را مستلزم معاینات اورژانسی ندانید
دکتر جیسون جیمز می‌گوید، هنگامی که بیمار با عجله تماس می‌گیرد و درخواست معاینه‌ی اورژانسی می‌نماید، مانند هر پزشک دیگری اغلب او را می‌پذیرم. اما در واقع با این اقدام، نوبت و حق بیماران دیگر ضایع می‌شود و احتمالا در این حین برنامه‌ریزی‌های دیگران بر هم می‌خورد. بنابراین، لطفا از ما نخواهید که در همین معاینه‌ی اورژانسی به تمام مشکلتتان رسیدگی شود و کاملا معاینه‌ی شوید، در عین حال مادامی که در مطب هستید قرار معاینه‌ی سالانه خود را تنظیم نمائید.

از پوشیدن لباس زیر‌های عذاب‌آور خودداری کنید
در آخر نیز، یک دلیل مهم برای دور انداختن لباس‌زیر‌های عذاب‌آور: تابر می‌گوید، شورت‌های بندی باریک موجب کشش و سایش پوست و در نهایت منجر به تحریک آن نقطه می‌شوند، زیرا بند‌های باریک مانع از رسیدن هوا به نقاط حساس ناحیه‌ی لگنی می‌گردد. او در ادامه می‌افزاید که عدم جریان هوا در این نقطه موجب سائیدگی و به احتمال زیاد عفونت‌های قارچی می‌شود. به یاد داشته باشید که پوست این نقطه از بدن در زمره‌ی حساس‌ترین پوست‌های بدن است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین