|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۱
کد خبر: ۲۱۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰
در شرایطی که آدامس جویدن می تواند استرس را تسکین دهد، اما فعالیت مداوم فک می تواند به گردن درد و سردرد منجر شود.
 در شرایطی که آدامس جویدن می تواند استرس را تسکین دهد، اما فعالیت مداوم فک می تواند به گردن درد و سردرد منجر شود.

هفت مهره که بلوک های سازنده استخوانی ستون فقرات هستند در ناحیه گردن قرار دارند. این مجموعه به نام مهره های گردنی شناخته می شود. استخوان ها، رباط ها، و عضلات گردن از سر پشتیبانی می کنند و امکان حرکت را برای آن فراهم می کنند.

درد در قسمت گردن یک شرایط پزشکی شایع است. هر گونه ناهنجاری، التهاب، یا آسیب می تواند موجب گردن درد یا خشکی آن شود. در ادامه با برخی دلایل گردن درد بیشتر آشنا می شویم.

به ارسال پیام های متنی اعتیاد دارید
وضع اندامی بد یکی از دلایل اصلی گردن درد است. هرچه زمان بیشتری را در حالتی که گردن به سمت جلو یا پایین کشیده شده است، همانند زمان کار با تلفن همراه، سپری کنید، مهره های قسمت پایینی گردن باید سخت‌تر کار کنند. این شرایط استرس بیشتری را به عضلات قسمت بالایی پشت بدن وارد می کند زیرا در تعادل حرکات سر نقش دارند. برای پیشگیری از فشار این چنینی بر گردن، تلفن همراه را هنگام کار تا حد امکان هم سطح با چشم های خود نگه دارید. همچنین، هنگامی که پشت میز نشسته اید مستقیم به جلو نگاه کنید. چشم های شما باید به قسمت بالایی نمایشگر خیره شود. در صورت نیاز با قرار دادن یک پایه یا چند کتاب زیر نمایشگر ارتفاع آن را افزایش دهید. در ادامه با برخی از دلایل اصلی گردن درد بیشتر آشنا می شویم.

فوق العاده استرس دارید
استرس دردی در گردن شماست. تنش عضلانی یکی از واکنش های بدن به عوامل استرس‌زای روزانه است. آگاهی خود را درباره این که استرس چگونه می تواند بر سلامت شما تاثیرگذار باشد، افزایش دهید و اقدام های لازم را در راستای کسب آرامش انجام دهید تا گردن شما نیز سپاسگذار این شرایط باشد. انجام یوگا و مدیتیشن از جمله بهترین گزینه هایی هستند که می توانید مد نظر قرار دهید. تکنیک های تنفس عمیق نیز از دیگر گزینه های مفید برای کاهش استرس هستند.

سیگار می کشید
اگر گردن شما مشکل آفرین شده است، سیگار کشیدن می تواند یکی از دلایل اصلی احساس درد در این قسمت از بدن باشد. سیگار کشیدن بیماری انحطاط دیسک را تسریع می کند. مواد شیمیایی موجود در سیگار موجب سخت شدن شریان ها می شوند و جریان خون به استخوان ها و دیسک ها کاهش می یابد که دریافت ناکافی مواد مغذی را به همراه همراه دارد.

وضعیت خواب خوبی ندارید
برای این که صبح بدون گردن درد از خواب بیدار شوید باید این قسمت بدن را هنگام خواب شبانه در طبیعی‌ترین وضعیت ممکن حفظ کنید. از حالت هایی که سر به طور قابل توجهی به سمت جلو، عقب یا طرفین خم می شود، پرهیز کنید. به طور ویژه، افرادی که روی شکم می خوابند نسبت به این نوع از گردن درد آسیب پذیر هستند زیرا سر آنها به طرفین می چرخد. اگر مستعد گردن درد هستید به پشت خوابیدن اجازه می دهد متکا از سر و گردن محافظت کند. شما می توانید از متکاهای فومی که به خوبی از گردن پشتیبانی کرده و به حفظ همترازی آن با ستون فقرات کمک می کنند، استفاده کنید.

در باشگاه به گردن خود فشار وارد می کنید
گردن درد طی کار با وزنه در باشگاه به طور معمول در انتهای یک ست، زمانی که قصد دارید چند حرکت اضافی انجام دهید، رخ می دهد. شما به راحتی می توانید به بافت اطراف رباط گردن خود آسیب رسانده و موجب اسپاسم عضلانی شوید. کشش تیغه های شانه پیش از انجام تمرینات ورزشی می تواند به کاهش تنش در قسمت بالایی پشت کمک کند، اما بهترین توصیه گوش دادن به بدن و استراحت در صورت نیاز است.

کیف سنگین حمل می کنید
بیشتر زنان به این مساله توجه ندارند که ورن کیف های آنها تا چه اندازه می تواند شانه و گردن را تحت تاثیر قرار دهد. بدن با در معرض خطر قرار دادن شیوه طبیعی گام برداشتن تلاش می کند با وزن اضافی سازگار شود. دستی که کیف شما را نگه داشته است به طور طبیعی حرکت نمی کند، از این رو دست دیگر برای جبران این شرایط هرچه بیشتر تاب می خورد. این عدم تعادل می تواند گردن و پشت را زیر فشار قرار دهد. بهتر است برای حفظ تعادل بدن کیف هایی با بندهای پهن و آنهایی که قابلیت حمل روی شانه را دارند، استفاده کنید.

همواره آدامس می جوید
در شرایطی که آدامس جویدن می تواند استرس را تسکین دهد، اما فعالیت مداوم فک می تواند به گردن درد و سردرد منجر شود. آدامس جویدن موجب افزایش استرس در ناحیه ای می شود که فک به جمجمه متصل شده است و این می تواند عضلات سر و گردن را زیر فشار قرار دهد. اگر قصد دارید به عادت خود ادامه دهید به نسبت مساوی از هر دو سمت دهان برای آدامس جویدن استفاده کنید. همانند هر عضله دیگری در بدن، فک نیز به تمرین متناسب و متعادل نیاز دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین