|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۲۱۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
امیر کویت در گفت وگوی تلفنی با رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با تاکید بر اهمیت وحدت و همدلی ملت فلسطین، تصریح کرد که جهانیان در کنار ملت فلسطین ایستاده و از حقوق آن حمایت می کنند.
 امیر کویت در گفت وگوی تلفنی با رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با تاکید بر اهمیت وحدت و همدلی ملت فلسطین، تصریح کرد که جهانیان در کنار ملت فلسطین ایستاده و از حقوق آن حمایت می کنند.

سایت اینترنتی الخلیج الجدید روز چهارشنبه در گزارشی با اعلام این مطلب افزود : شیخ صباح الاحمد الصباح در گفت وگوی تلفنی با اسماعیل هنیه حمایت مردم و دولت کویت از فلسطین را اعلام کرد.

امیر کویت گفت: مسئله فلسطین یکی از مسائل و دغدغه های رهبران و ملت کویت است اگر ضرری به فلسطینیان برسد، به ملت کویت نیز خواهد رسید و هرآنچه برای آنان مهم باشد برای ما نیز مهم است و ما تا آخر از تظاهرات بازگشت حمایت خواهیم کرد

شیخ صباح ضمن تسلیت شهادت شمار زیادی از شهروندان فلسطینی در جریان تظاهرات های بازگشت، بر اهمیت وحدت ملت فلسطین و همدلی آنان با یکدیگر تاکید کرد و خاطر نشان کرد که جهانیان همگی در کنار ملت فلسطین ایستاده و از حقوق آن حمایت می کند.

وی ابراز امیدواری کرد که خداوند پیروزی را برای فلسطین و مسئله عادلانه آن به ارمغان بیاورد و خواسته های ملت فلسطین محقق شود.

این گزارش می افزاید : اسماعیل هنیه هم در این گفت وگوی تلفنی ، از موضع کویت در حمایت از فلسطین در شورای امنیت و سخنان امیر کویت درجریان اجلاس فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول ، تشکیل کشور مستقل فلسطینی و شکست محاصره نوار غزه تقدیر کرد.

فلسطینی ها روز دوشنبه (24 اردیبهشت) همزمان با افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی، تظاهرات اعتراضی برگزار کردند که مانند همیشه توسط نظامیان رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده شد. در جریان این حملات بیش از 60 فلسطینی شهید و حدود سه هزار تن زخمی شدند.

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با تاکید بر ادامه راهپیمایی بازگشت تا لغو محاصره غره گفت که تحرکات ملی فلسطینیان در قالب تظاهرات های حق بازگشت، از اجماع تمامی گروه های مقاومت فلسطین در نوار غزه برخوردار بوده و تاکنون اهداف راهبردی متعددی را محقق ساخته است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین