|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۲۱۴۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳
رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور توضیحاتی را پیرامون آخرین وضعیت فروش و انتقال زندان اوین ارایه داد.
 رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور توضیحاتی را پیرامون آخرین وضعیت فروش و انتقال زندان اوین ارایه داد.

اصغر جهانگیر در گفت‌وگو با ایسنا درباره فروش و انتقال زندان اوین گفت: این موضوع در شهرداری تهران در دوره شهردار سابق انجام نشد و شهرداری همکاری لازم را در آن زمان با ما نداشت ولی امیدواریم که در دوره شهردار جدید اگر آمادگی لازم را در این زمینه داشتند دوباره رایزنی کنیم.

وی افزود: ما این آمادگی را داریم و علاقه مان این است که شهرداری در این خصوص ورود پیدا کند، زیرا فضایی که هست فضای بزرگی است و بخش خصوصی یا سایر بخش ها نمی توانند به راحتی این کار را انجام دهند.

جهانگیر تصریح کرد: سازمان زندان ها همچنان آمادگی دارد و الان هم در حال پیگیری با نهادهای مختلفی که در گذشته متقاضی بودند هستیم البته اگر بخش های خصوصی هم بتوانند و آمادگی داشته باشند با آنها هم می توانیم وارد مذاکره شویم برای اینکه انتقال و ساخت زندان و جابه جایی آن را فراهم کنیم.

وی یادآور شد: در حال رایزنی با ارگان های مختلف برای فروش و انتقال اوین هستیم، ولی هنوز به نتیجه نرسیدیم و اگر به نتیجه رسید آنرا اعلام خواهیم کرد.

رییس سازمان زندان ها درباره کمبود بودجه سازمان زندان ها گفت: ما همچنان مانند سایر جاها با کمبود بودجه روبرو هستیم.

وی درپاسخ به سوالی درباره وضعیت ندامتگاه شهر ری و برخورد با زندانیان زن نیز گفت: زندان نسوان یکی از زندان های خوب ماست، زیرا تراکم پایینی دارد و اصولا تعداد زندانیان زن ما نسبت به زندانیان مرد کمتر است و بین 2 تا 3 درصد زندانیان را جمعیت زنان تشکیل می دهند؛ لذا تراکم جمعیت زنان پایین است و دربخش هایی که زنان با فرزندانشان هستند، برای آنها تدارکات خاصی دیدیم و مهد کودک دارند. من سه بار از زندان زنان در یک سال و نیم گذشته بازدید کردم و با مشکلاتشان از نزدیک برخورد داشتم و نسبت به حل مشکلات آنها اقدامات لازم را انجام دادیم و مددکاران خوبی دارند و همه از شرایط آنجا احساس رضایت دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین